Programul Air Force One, o adevărată pacoste pentru Boeing

Simona Haiduc |
Data publicării:
Pare imposibil de dus la capăt
Pare imposibil de dus la capăt

Boeing a anunțat că firma va suporta o nouă taxă de 766 de milioane de dolari pentru contractul său de câteva miliarde de dolari pentru construirea a două noi avioane prezidențiale americane, program care s-a confruntat cu eșecuri repetate.

Directorul executiv al Boeing, Dave Calhoun, a declarat că "scepticii au avut dreptate" când au criticat acordul încheiat de producătorul de aeronave. La vremea respectivă, președintele Donald Trump a obținut o promisiune din partea predecesorului lui Calhoun, Dennis Muilenburg, că întreg procesul de înlocuire a Air Force One nu va depăși 4 miliarde de dolari.

"Nu am obținut o paletă mai largă de prețuri", a declarat Calhoun pentru CNBC, adăugând că, în cazul Air Force One, "cea mai mare greșeală a fost structura prețului fix" al contractului.

Anterior, Boeing a înregistrat aproximativ 1,1 miliarde de dolari în taxe pentru programul de 4,3 miliarde de dolari, lansat în 2020 și care i-a adus 1,9 miliarde de dolari, plus o întârziere de până la trei ani. În 2016, Donald Trump a îndemnat guvernul să anuleze achiziționarea noului Air Force One de la Boeing, spunând că este "ridicol" și prea scump."

Marți, agenția Reuters a anunțat că, pentru prima dată, Boeing a numit un șef care să rezolve problemele apărute la o serie de programe, inclusiv Air Force One, din cadrul diviziei sale de apărare, spațiu și securitate (DSS).

Avioanele Boeing 747-8 sunt concepute pentru a fi o Casă Albă aeropurtată capabilă să zboare în cele mai grave scenarii de securitate, cum ar fi un război nuclear, și sunt modificate cu avionică militară, comunicații avansate și un sistem de autoapărare, iar acum sunt programate să fie livrate în 2026 și 2027.

Boeing a precizat că pierderile înregistrate de Air Force One se datorează "costurilor mai mari pentru integrarea anumitor cerințe tehnice, creșterilor generate de forța de muncă necesară pentru modificarea fabricii și ingineria de sprijin, întârzierilor de program și costurilor mai mari ale furnizorilor".

Boeing a avertizat că "rămâne riscul de a înregistra pierderi suplimentare în perioadele viitoare". În iunie, Biroul de responsabilitate al guvernului american (GAO) a declarat că programul Air Force One riscă să înregistreze noi întârzieri din cauza unei piețe a forței de muncă restrânse pentru mecanici și a unor rate de autorizare de securitate mai mici decât se aștepta.

Brian West, directorul financiar al Boeing, a declarat că problemele legate de stabilitatea forței de muncă pentru Air Force One "sunt amplificate din cauza cerințelor de obținere a autorizațiilor de securitate". În iunie, Pentagonul a renunțat la varianta propusă de Trump pentru noul designul exterior al aeronavei, după ce experții armate au stabilit că s-ar crea prea multă căldură în interiorul avionul prezidențial.

Citește și Un asemenea avion nu are nimeni în lume. Compania Swiss intră în istorie

"Vom continua să investim consistent în astfel de soluţii sustenabile", a declarat directorul executiv al companiei elveţiene, Dieter Vranckx.

Acea peliculă transparentă aplicată peste fuselaj reduce semnificativ rezistenţa la înaintare, iar compania Swiss, deţinută de operatorul german Lufthansa, a anunţat în luna februarie că noul material va ajuta zborurile aeriene să devină cu 1% mai economice în ceea ce priveşte consumul de carburant.

Noua tehnologie, dezvoltată în virtutea unui parteneriat între Lufthansa Technik şi producătorul german de produse chimice BASF, imită caracteristicile hidrodinamice ale pielii de rechin. Toate cele 12 aeronave Boeing 777 deţinute de compania Swiss vor fi echipate gradual cu acest material.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.9759
Diferența -0.0007
Zi precendentă 4.9766
USD
Azi 4.7742
Diferența 0.0425
Zi precendentă 4.7317
Schimb
in
EUR flag1 EUR = 4.9759 RON
USD flag1 USD = 4.7742 RON
GBP flag1 GBP = 5.9774 RON
CHF flag1 CHF = 5.3721 RON
AUD flag1 AUD = 3.1018 RON
DKK flag1 DKK = 0.6672 RON
CAD flag1 CAD = 3.4124 RON
HUF flag1 HUF = 0.0121 RON
JPY flag1 JPY = 0.0309 RON
NOK flag1 NOK = 0.4302 RON
SEK flag1 SEK = 0.4306 RON
XAU flag1 XAU = 415.3204 RON
Monede Crypto
1 BTC = 470690.10RON
1 ETH = 15897.18RON
1 LTC = 472.22RON
1 XRP = 7.40RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: 5.99% p.a.
ROBOR:
3 luni: 5.75%
6 luni: 5.79%
12 luni: 5.83%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
IndiceUltima valoareVariatie
BET17134.54-0.97%
BET-BK3177.98-1.36%
BET-EF923.66-0.61%
BET-FI60622.56-0.07%
BET-NG1213.18-0.53%
BET-TR37787.26-0.98%
BET-TRN36728.98-0.98%
BET-XT1471.96-0.91%
BET-XT-TR3191.04-0.91%
BET-XT-TRN3108.26-0.91%
BETAeRO910.86-1.18%
BETPlus2535.89-0.95%
RTL38053.05-0.66%

Opinii

Dumitru Chisăliță, președintele AEI
Profesorul Mircea Coșea / Foto: Crișan Andreescu

Donald Trump revine. Mircea Coşea: Ce se schimbă pentru România și economia europeană?

Donald Trump a fost ales din nou președinte în...

Adrian Negrescu, analist economic

POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2024 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
cloudnxt3
YesMy - smt4.5.3
pixel