Profitul Toyota, impulsionat de cerererea solidă pentru mașinile hibride

Tanase David Marian |
Data publicării:
Uzina Toyota din Marea Britanie / Foto: Toyota UK
Uzina Toyota din Marea Britanie / Foto: Toyota UK

Pe măsură ce entuziasmul legat de vehiculele electrice se estompează, Toyota este pregătită să profite de cererea pentru vehiculele hibride, evidențiind provocările și succesele în diferite piețe. De la competiția acerbă din China la încetinirea vânzărilor EV, Toyota își consolidează poziția cu o gamă largă de vehicule hibride cu marje de profit mai ridicate.

În lumea auto, schimbările sunt o constantă, iar Toyota Motor Corp. se află în centrul acestor transformări. Cu raportarea rezultatelor anuale iminentă, se observă un fenomen interesant: pe măsură ce entuziasmul pentru vehiculele electrice (EVs) pare să se domolească, interesul pentru vehiculele hibride revine în prim-plan. 

Într-un context în care industria auto se confruntă cu provocări majore, inclusiv competiția acerbă venită dinspre China și schimbările economice, compania japoneză se pregătește să iasă în evidență. O parte din această ascensiune se datorează avantajului pe care îl oferă vehiculele hibride, domeniu pentru care Toyota s-a consacrat ca pionier al industriei auto. Deși vânzările de EV-uri au încetinit, cererea pentru mașinile hibride rămâne stabilă.

În China, una dintre piețele auto cele mai mari și competitive, Toyota se confruntă cu o presiune puternică din partea producătorilor locali și cu o scădere accentuată a vânzărilor. În Statele Unite, unde costurile împrumuturilor sunt mai ridicate afectează comportamentul consumatorilor, Toyota reușește să-și mențină creșterea vânzărilor, demonstrând soliditatea sa într-o piață complexă și competitivă. Cu toate acestea, succesul nu vine fără provocări. Compania se confruntă cu critici legate de întârzierea în adoptarea tehnologiilor EV și cu o imagine afectată în urma scandalurilor de testare a siguranței. Cu toate acestea, își îmbunătățește constant ofertele și se pregătește pentru viitor prin parteneriate strategice și dezvoltarea de modele EV pentru a-și spori prezența pe piața chineză, în special.

Soarta afacerii sale în China este probabil strâns legată de strategia sa privind vehiculele electrice. Având în vedere că cumpărătorii chinezi preferă mașinile încărcate cu software, Toyota, s-ar putea să nu poată face o mare senzație în următorii trei ani până când nu va lansa în China modelele de generație următoare sunt de părere analiștii din domeniu dat fiind că este evident că Toyota a rămas în urmă în ceea ce privește software-ul.

Reprezentanții Toyota spun că vor colabora cu gigantul tehnologic chinez Tencent și a dezvăluit două vehicule electrice cu baterii pentru piața chineză la recentul salon auto de la Beijing, notează Reuters.

Vânzările Toyota în China au scăzut cu 1,6% în primul trimestru al anului calendaristic 2024, mai bine decât scăderile mai accentuate ale rivalilor japonezi Nissan și Honda 7267.T, dar mai rău decât o creștere de 12,5% a vânzărilor de vehicule de pasageri la nivelul întregului sector, potrivit datelor unei asociații din industria auto.

În SUA, acestea au crescut cu 20%, la 565.000 de vehicule, în perioada respectivă.

Acțiunile Toyota au crescut cu 96% în ultimul an, inclusiv dividendele. În dolari, acestea au crescut cu 71%, față de o creștere de 7,5% a Tesla în aceeași perioadă.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.9759
Diferența 0.0010
Zi precendentă 4.9749
USD
Azi 4.8284
Diferența 0.0000
Zi precendentă 4.8284
Schimb
in
EUR flag1 EUR = 4.9759 RON
USD flag1 USD = 4.8284 RON
GBP flag1 GBP = 5.8939 RON
CHF flag1 CHF = 5.2980 RON
AUD flag1 AUD = 2.9955 RON
DKK flag1 DKK = 0.6669 RON
CAD flag1 CAD = 3.3512 RON
HUF flag1 HUF = 0.0120 RON
JPY flag1 JPY = 0.0310 RON
NOK flag1 NOK = 0.4242 RON
SEK flag1 SEK = 0.4329 RON
XAU flag1 XAU = 419.8038 RON
Monede Crypto
1 BTC = 505392.97RON
1 ETH = 15223.46RON
1 LTC = 557.87RON
1 XRP = 14.81RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: Error% p.a.
ROBOR:
3 luni: 5.93%
6 luni: 5.97%
12 luni: 5.99%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
IndiceUltima valoareVariatie
BET16927.96-0.51%
BET-BK3177.08-0.52%
BET-EF918.80-0.43%
BET-FI63133.33-0.10%
BET-NG1227.02-0.12%
BET-TR37328.97-0.51%
BET-TRN36283.70-0.51%
BET-XT1462.93-0.47%
BET-XT-TR3171.25-0.47%
BET-XT-TRN3089.00-0.47%
BETAeRO879.90-0.73%
BETPlus2500.95-0.53%
RTL37682.56-0.48%

Opinii

Profesorul Mircea Coșea

Reducerea personalului bugetar: soluție sau populism? Mircea Coșea explică ce este greșit

Profesorul de economie Mircea Coșea oferă o...

Muncitor uzină siderurgică / sursa foto: Freepik.com

UGIR: Privatizările necontrolate pot expune România la riscuri pe termen lung

Apărarea, energia, resursele minerale,...

Adrian Negrescu

Verdict nemilos. Adrian Negrescu: Românii vor reveni la covrigi, ca în anii 1990

Analistul financiar Adrian Negrescu schițează...

Comunicate de presa

Foto: pexels.com
Consiliul Concurenței / Foto: DCBusiness
La bursă / FOTO: Freepik

Analiza Freedom24: Ce companii s-ar putea lista la bursă în 2025

Analiștii de la Freedom24, platforma de...


POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2025 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel