Analiştii intervievaţi de Reuters se aşteptau la un profit net de 630 milioane de euro în trimestrul trei din 2018, faţă de 1,38 miliarde de euro în perioada similară din 2017.
În septembrie justiţia olandeză a ajuns la un acord amiabil cu ING în legătură cu un dosar de spălare de bani, grupul financiar olandez acceptând să plătească 775 milioane de euro. Procurorii au reproşat ING că a încălcat legislaţia olandeză în materie de prevenire a spălării banilor şi finanţarea terorismului, "în mod structural şi timp de mai mulţi ani" prin faptul că nu a împiedicat utilizarea conturilor clienţilor săi pentru spălarea banilor între 2010 şi 2016. Procurorii olandezi au informat că din suma totală de 775 milioane euro, 675 milioane de euro este considerată o amendă iar restul 100 milioane de euro este considerat o redresare pentru beneficii obţinute în manieră ilicită.
"Acordul nu a afectat reputaţia şi rezultatele noastre trimestriale", a afirmat directorul general Ralph Hamers. Acesta şi-a păstrat funcţia, în timp ce directorul financiar Koos Timmermans a demisionat.
În pofida dezaprobării opiniei publice faţă de practicile ING, banca a câştigat în trimestrul trei aproximativ 200.000 de noi clienţi "de bază" (care folosesc mai mult decât un produs ING). În prezent, banca are pe plan global 38 de milioane de clienţi pe segmentul de retail.
Marja netă a dobânzii a urcat uşor, la 1,52%, de la 1,51% în trimestrul doi din 2018, datorită marjelor mai ridicate la creditele ipotecare şi la conturile de economii. Taxele şi comisioanele au crescut cu 12%, la 720 milioane de euro.
Provizioanele pentru creditele neperformante au urcat la 215 milioane de euro, de la 124 milioane de euro în urmă cu un an.
La Bursa de la Amsterdam, acţiunile ING au urcat joi cu peste 5%, la aproximativ 11 euro.
Veniturile au urcat cu 6,5% în perioada iulie-septembrie 2018, la 2,12 miliarde de euro, faţă de două miliarde de euro în trimestrul trei din 2017, datorită reducerilor de costuri.
Pe plan global, ING are peste 52.000 de angajaţi şi oferă servicii bancare unui număr de aproape 37 milioane de clienţi individuali, companii sau instituţii din peste 40 de ţări.
Înfiinţată în 1994, ING Bank România este în prezent o bancă universală, oferind produse şi servicii tuturor categoriilor de clienţi - companii mari şi mici, instituţii financiare, mici antreprenori şi persoane fizice.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.