Recent, pe fondul inflației și a scăderii puterii de cumpărare, unii producători au redus cantitatea unor produse preambalate dar prețurile au rămas aceleași, acest lucru nefiind anunțat în niciun fel, procedeu care nu este unul corect față de consumatori.
Proiectul de Ordin al ANPC prevede informarea consumatorilor la comercializarea produselor preambalate a căror cantitate a fost modificată.
În expunerea de motive a ordinului se spune că ”prin proiectul de act normativ se asigură o mai bună informare a consumatorilor din România cu privire la drepturile pe care le au la momentul achiziționării din interiorul magazinelor a produselor prembalate având prezentarea, ambalajul, forma, fără a ne limita, identice, chiar în condițiile menținerii aceluiași preț, dar care, au modificată cantitatea de produs”.
În plus, ANPC mai spune că: ”Pe lângă indicarea reducerii de volum sau greutate, aceste informații vor include și modificarea prețului pe unitatea de măsură, astfel încât consumatorii să poată lua decizii de cumpărare în cunoștință de cauză. Această măsură se aplică într-o manieră nediscriminatorie tuturor produselor, alimentare și nealimentare.
În plus, se aplică pe o perioadă pentru care operatorii economici își asumă prin declararea în textul mesajului a perioadei concrete în interiroul căreia înțeleg să comercilizeze produsele cu cantitate scăzută”.
Anpc mai spune în expunerea de motive că aceste cerințe nu se aplică vânzării la distanță.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.