Generaţia milenialilor (cei născuţi între 1980 şi 1997) şi Generaţi Z (cei născuţi între 1997 şi 2010) se interesează într-o manieră precoce de lux şi cheltuieile lor ar urma să crească de trei ori mai rapid decât cele ale altor generaţii până în 2030, arată un studiu publicat de firma de consultanţă Bain &Cie şi Altagamma, Federaţia producătorilor italieni de articole de lux.
La salonul de orologerie Watches and Wonders de la Geneva, care a reunit până duminică 48 de mari mărci de ceasuri, fabricanţii elveţieni au înţeles foarte bine acest lucru.
"Este important să arătăm odată pe an că a purta un ceas este un trend şi acest lucru este valabil chiar şi pentru cea mai tânără generaţie", a declarat Jean-Frédéric Dufour, directorul de la Rolex, cu prilejul unei conferinţe de presă organizate la salonul Watches and Wonders. Potrivit lui Dufour, sectorul ceasurilor de lux trebuie să seducă această generaţie care "vede totul prin intermediul ecranelor".
La un stand dedicat inovaţiei, o reprezentantă de la Snapchat a prezentat o aplicaţie care permite testarea, virtuală, a ceasurilor pe un smartphone sau o tabletă. Imaginea se adaptează la mâna utilizatorului pentru a încerca modele celebre de ceasuri marca Cartier sau a personaliza culorile ceasurilor Hublot.
"Această tânără generaţie, contrar a ceea ce crede opinia publică, are mai multă putere economică decât generaţiile precedente. Câştigă mai mult, economisesc mai mult şi investesc mai mult", susţine Jean-Philippe Berstchy, analist la Vontobel. Potrivit acestuia, milenialii şi Generaţi Z vor beneficia de un "transfer masiv de patrimoniu în următoarele două decenii", evaluat la "peste 80.000 de miliarde de dolari (aproximativ 73.600 de miliarde de euro) numai în SUA.
Pe termen scurt, însă, această generaţie are probleme în a-şi găsi o locuinţă în contextul exploziei preţurilor la imobiliare, susţin analiştii de la Morgan Stanley, care menţionează că jumătate din tinerii adulţi americani cu vârsta între 18 şi 29 de ani trăiesc în continuare cu părinţii, potrivit datelor de la ultimul recensământ din SUA, adică un nivel fără precedent după anii 1940.
Însă având în vedere marile averi din Asia, Edouard Meylan, directorul mărcii H. Moser, subliniază faptul că de cealaltă parte a Pacificului este pe cale să apară o clientelă mai tânără şi mai digitalizată. "Peste 50% din vânzările din China se fac în rândul gen Z şi milenialilor", a precizat Edouard Meylan. Marca H. Moser a încheiat şi câteva tranzacţii în bitcoin, printre care un ceas cu un preţ de 350.000 de franci elveţieni, vândut pentru 10 bitcoini atunci când cotaţia acestei monede era la un nivel ridicat.
Potrivit analiştilor de la Morgan Stanley, ceasurile considerate "emblematice", adică modelele de bază ale marilor mărci, se bucură de o "rezonanţă deosebită" în rândul acestei generaţii care înclină să îşi afişeze achiziţiile pe Instagram. Această generaţie vrea produse "care să fie recunoscute instant", acest lucru fiind valabil în special pentru ceasuri "care se bazează mai mult pe logo-uri şi monograme" pentru a fi recunoscute, susţin analiştii.
Alţii, dimpotrivă, vor să se remarce printr-un ceas pe care alţii nu îl pot avea, afirmă Christophe Hoppe, un francez instalat în Australia, unde a înfiinţat marca Bausele după o carieră în orologerie în Elveţia. Fabricate în ţara alpină, ceasurile lui Christophe Hoppe integrează şi o bucată din Australia, care poate fi nisip de pe plaja din nordul oraşului Sydney sau o bucată din acoperişul celebrei clădiri a operei din Sydney.
"Am pierdut această generaţie cu telefoanele portabile, dar am regăsit-o cu Apple Watch'", explică Christophe Hoppe, care recent şi-a unit forţele cu influencerii pentru a vinde online un model de ceas cu 1.200 de dolari. "Ei au reluat obiceiul de a purta ceva la încheietură graţie ceasurilor conectate şi acum vor altceva", susţine Christophe Hoppe.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.