Producătorii auto occidentali, amenințați de avansul automobilelor electrice fabricate în China

DCBusiness Team |
Data actualizării: | Data publicării:
Fabrica auto
Fabrica auto

Producătorii auto occidentali pierd teren în fața progresului înregistrat de companiile chineze, producătoare de automobile electrice.

Pierderile resimțite de către constructorii auto occidentali vor ajunge la o cincime din cota lor de piaţă globală din cauza avansului de neoprit al vehiculelor electrice chineze ieftine, susţin analiştii băncii elveţiene UBS Group AG, transmite Bloomberg.

În frunte cu BYD Co., producătorii auto chinezi îşi vor dubla cota de piaţă, până la 33% la finele acestui deceniu, susţin analiştii de la UBS, într-un raport publicat la finele lunii trecute.

Constructorii chinezi de automobile electrice, inclusiv Nio Inc. şi Xpeng Inc., şi-au majorat prezenţa la Salonul auto IAA care a început luni la Munchen, în timp ce noua generaţie de vehicule electrice a giganţilor germani Mercedes-Benz Group AG şi BMW AG nu va ajunge pe piaţă decât în 2025.

"Industria auto mondială va trece prin schimbări radicale în următorii zece ani", susţine analistul UBS, Paul Gong.

Conform analiştilor băncii elveţiene, cota globală de piaţă a producătorilor auto occidentali va scădea de la 81% până la 58%, în 2030.

"Ăsta ar fi un moment de criză pentru companiile tradiţionale occidentale", a apreciat Paul Gong.

În paralel, cota de piaţă a producătorului american Tesla Inc ar urma să crească de la 2%, până la 8%.

 

Evoluția gigantului auto chinez BYD

 

BYD, cea mai vândută marcă chineză de automobile, are un avantaj de 25% pe partea de costuri în raport cu mărcile nord-americane şi europene, ceea ce conferă companiei chineze mijloacele pentru a-şi surclasa rivalii pe piaţa internă şi a se extinde global.

După ce au analizat un sedan BYD Seal din 2022, analiştii de la UBS au descoperit că 75% dintre componentele automobilului au fost fabricate în interiorul firmei. Acest nivel ridicat, dublu faţă de media globală, este secretul care conferă BYD avantaj pe partea de costuri. Modelul Seal este fabricat aproape în întregime în China şi mai puţin de 10% din componente vin de la furnizori străini, estimează analiştii UBS.

"Este o dovadă a capacităţilor inginerilor chinezi", spune Paul Gong, arătând spre cei 600.000 de angajaţi ai BYD, de cinci ori mai mulţi decât cei ai Tesla, printre care se numără şi 90.000 de ingineri.

Prognozele UBS referitoare la modul cum va arăta piaţa auto mondială în 2030 sunt importante şi pentru viziunea că producătorii chinezi nu vor opera în SUA, a doua cea mai mare piaţă auto din lume, şi nici nu vor avea un succes semnificativ în Japonia, Coreea de Sud şi India, care au toate constructori auto locali puternici.

În replică, producători auto occidentali precum BMW, VW şi Mercedes, care mizează toţi pe China drept una din cele mai mari pieţe ale lor, au început să îşi accelereze tranziţia la automobilele electrice. BMW a dezvăluit recent prototipul noului său model electric Neue Klasse. Acest coupe cu două uşi are un display digital şi software care poate procesa comenzi vocale şi gesturi, caracteristici pe care consumatorii chinezi le aşteaptă de la un automobil electric.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.9759
Diferența -0.0007
Zi precendentă 4.9766
USD
Azi 4.7742
Diferența 0.0425
Zi precendentă 4.7317
Schimb
in
EUR flag1 EUR = 4.9767 RON
USD flag1 USD = 4.7456 RON
GBP flag1 GBP = 5.9683 RON
CHF flag1 CHF = 5.3349 RON
AUD flag1 AUD = 3.0901 RON
DKK flag1 DKK = 0.6673 RON
CAD flag1 CAD = 3.3995 RON
HUF flag1 HUF = 0.0121 RON
JPY flag1 JPY = 0.0307 RON
NOK flag1 NOK = 0.4295 RON
SEK flag1 SEK = 0.4320 RON
XAU flag1 XAU = 407.8725 RON
Monede Crypto
1 BTC = 466712.44RON
1 ETH = 16544.82RON
1 LTC = 463.98RON
1 XRP = 7.03RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: 5.99% p.a.
ROBOR:
3 luni: 5.81%
6 luni: 5.87%
12 luni: 5.92%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
IndiceUltima valoareVariatie
BET16856.28-1.62%
BET-BK3118.41-1.87%
BET-EF909.16-1.57%
BET-FI59621.65-1.65%
BET-NG1194.19-1.57%
BET-TR37173.56-1.62%
BET-TRN36132.47-1.62%
BET-XT1447.68-1.65%
BET-XT-TR3138.40-1.65%
BET-XT-TRN3056.98-1.65%
BETAeRO897.69-1.45%
BETPlus2494.82-1.62%
RTL37431.79-1.63%

Opinii

Dumitru Chisăliță, președintele AEI
Profesorul Mircea Coșea / Foto: Crișan Andreescu

Donald Trump revine. Mircea Coşea: Ce se schimbă pentru România și economia europeană?

Donald Trump a fost ales din nou președinte în...

Adrian Negrescu, analist economic

POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2024 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
cloudnxt3
YesMy - smt4.5.3
pixel