"Acordurile de distribuţie convenite de Guess au încercat să împiedice consumatorii UE să facă cumpărături în alte state membre prin blocarea retailerilor să îşi facă reclamă şi să încheie vânzări transfrontaliere. Acest lucru a permis companiei să menţină preţuri artificial de ridicate, în special în ţările din Europa Centrală şi de Est", a declarat comisarul responsabil cu politica în domeniul concurenţei, Margrethe Vestager.
În luna iunie 2017, Comisia a demarat o investigaţie asupra acordurilor şi practicilor de distribuţie ale Guess. În cursul investigaţiei, Comisia a descoperit, printre altele, că acordurile de distribuţie ale Guess i-au împiedicat pe retaileri să vândă online fără o autorizaţie prealabilă din partea Guess, să vândă consumatorilor din afara teritoriilor alocate retailerilor autorizaţi şi să decidă în mod independent preţul la care vând produsele Guess.
Diferență de prețuri
"Aceste acorduri au permis Guess să segmenteze pieţele europene. Comisia a observat că în Europa Centrală şi de Est (Bulgaria, Croaţia, Cehia, Estonia, Ungaria, Letonia, Lituania, Polonia, România, Slovacia şi Slovenia) preţurile de retail ale produselor Guess sunt, în medie, cu 5-10% mai mari decât în Europa Occidentală", subliniază Comisia Europeană.
Citește și DIESELGATE: Amendă URIAȘĂ pentru constructorul auto german Audi
Potrivit Executivului comunitar, practicile ilegale în care Guess s-a angajat până la data de 31 octombrie 2017 i-au lipsit pe consumatorii europeni de unul din beneficiile de bază ale pieţei unice europene, respectiv posibilitatea de a face cumpărături peste graniţe pentru a avea la dispoziţia mai multe alegeri şi preţuri mai bune.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.