Referitor la modul în care pot fi obţinute aceste facilităţi, ministrul citat a precizat că demersul se poate face în doi paşi, printr-un telefon la bancă şi o scrisoare pe e-mail.
"Eu propun să facem în 2 - 3 paşi. Un telefon iniţial şi apoi o reconfirmare printr-un e-mail. Vedem cum se poate face logistic. Eu propun să fie cât mai simplu pentru că toate băncile din România au un call center foarte bun. Dacă nu se va putea face doar prin e-mail", a mai spus Florin Cîţu.
Citește și Plata ratelor la bănci. Florin Cîțu propune o amânare de până la 9 luni
Banca Naţională a României a anunţat, marţi, că va transmite scrisori de informare tuturor creditorilor (instituţii bancare şi instituţii financiare nebancare) prin care li se va confirma posibilitatea restructurării creditelor debitorilor şi modalitatea de aplicare a reglementărilor în vigoare.
Astfel, conform reprezentanţilor băncii centrale, amânarea la plată (urmare a unei măsuri generale sau prin negocieri directe cu clienţii), determinată de situaţia actuală, nu trebuie asociată unei noţiuni de dificultate financiară a debitorului. În consecinţă, creditul nu trebuie reclasificat, iar instituţia bancară nu trebuie să constituie provizioanele pe sumele datorate, ca urmare a restructurării.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.