Una din problemele întâmpinate de beneficiari a fost că nu au putut lua legătura cu reprezentanții MIPE pentru a cere unele informații. MIPE a transmis DCBusiness că: ”Pentru furnizarea de informații telefonice, structura din cadrul MIPE care implementează programul Sprijin pentru România a asigurat planificarea pe ore a persoanelor care asigură gestionează apelurile prin call-center. De asemenea, este asigurată permanența și la Registratura MIPE, pentru furnizarea de informații persoanelor care vin direct la sediul MIPE.
De asemenea, structura de specialitate asigură formularea răspunsurilor la petițiile transmise MIPE în format letric sau pe email”.
Instituția mai spune că: ”beneficiarii eligibili în cadrul acestui program pentru a primi tichetele sociale, pe suport electronic, pentru produse alimentare și mese calde sunt stabiliți/ confirmați de Ministerul Muncii și Solidarității Sociale, prin instituțiile din subordine - Casa Națională de Pensii Publice (CNPP) și Agenția Națională pentru Plăți și Inspecție Socială (ANPIS)”.
Mai departe, MIPE precizează că: ”În vederea stabilirii eligibilității sunt luate în calcul atât veniturile încasate de la CNPP/ casele sectoriale de pensii și/sau ANPIS, cât și veniturile din alte surse.
Veniturile luate în considerare pentru stabilirea eligibilității pentru acordarea sprijinului până la data de 31 decembrie 2023 sunt indicate la art. 4 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 63/2022, privind unele măsuri temporare pentru acordarea de sprijin material categoriilor de persoane aflate în situații de risc de deprivare materială și/sau risc de sărăcie extremă, act normativ publicat la următorul link: https://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/255025”.
Instituția mai face o precizare importantă și anume: ”Concomitent, art. XLVIII alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 115 din 14 decembrie 2023 privind unele măsuri fiscal-bugetare în domeniul cheltuielilor publice, pentru consolidare fiscală, combaterea evaziunii fiscale, pentru modificarea și completarea unor acte normative, precum și pentru prorogarea unor termene, reglementează: „Se instituie unele măsuri de acordare a unui sprijin material pentru anumite categorii de persoane defavorizate, în perioada 2024-2027, după cum urmează:
a) tichete sociale pe suport electronic pentru produse alimentare și mese calde;
b) pachete cu produse alimentare”, cu alte cuvinte, cele două programe de sprijin se prelungesc până în anul 2027.
MIPE explică faptul că ”acordarea acestor ajutoare este reglementată prin Mecanismul de implementare a măsurilor de acordare a unui sprijin material pentru anumite categorii de persoane defavorizate, în perioada 2024-2027, regulile de acordare, modalitatea și frecvența măsurilor de sprijin, adoptat precum și instituțiile responsabile, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 70/2024, acesta fiind publicat la următorul link: https://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocumentAfis/278784”
MIPE mai subliniază că nu are autoritatea să adauge sau să elimine beneficiari la/din listele transmise de către Ministerul Muncii și Solidarității Sociale și că depune toate eforturile de a răspunde la întrebările persoanelor care solicită infromații.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.