Problema celei mai scumpe mașini din lume

Oana Pavelescu |
Data actualizării: | Data publicării:

Pe 5 mai, un Mercedes-Benz 300 SLR Uhlenhaut Coupe din 1955 a fost vândut incredibila sumă de 142 de milioane de dolari în cadrul unei licitații care a avut loc chiar la Muzeul Mercedes-Benz din Stuttgart, Germania. 

Acesta a fost cel mai mare preț plătit vreodată pentru o mașină la o licitație, depășind net vânzările de opt cifre ale Ferrari care au fost mult timp în fruntea clasamentului.

Identitatea persoanei care a cumpărat această mașină argintie, una dintre cele două exemplare, cu uși tip aripă de pescăruș și țevi de eșapament strălucitoare, rămâne un mister. În pofida zvonurilor persistente din industrie, reprezentanții lui Ernesto Bertarelli, un miliardar elvețiano-italian, au negat cu tărie că acesta ar fi făcut această achiziție.

Ceea ce este sigur este că un obiect de o asemenea valoare necesită o poliță de asigurare solidă, în cazul în care noul proprietar va dori să iasă cu ea pe șosele. Din punct de vedere tehnic, dacă mașina nu va fi niciodată condusă, nu va avea nevoie de asigurare spun experții în domeniu.

Ca o lucrare de artă

Numeroși factori intră în definitivarea tarifelor și a structurii unei astfel de polițe - lucruri precum locația, depozitarea și tipul de vehicul - dar, în general, asigurarea unui vehicul de 100 de milioane de dolari costă mult peste 100.000 de dolari pe an. 

Acest lucru înseamnă un tratament similat ca pentru o bijuterie sau o o piesă de artă, spun experții citați de Bloomberg, care a mai explicat că o astfel de asigurare oferă o formă de acoperire mult mai largă, spre deosebire de o poliță auto standard, care ar fi o acoperire cuprinzătoare și de coliziune. Atunci când își plimbă vehiculul, fie că vor să îl ducă la un concurs, fie că îl iau la un raliu sau la un turneu, acea poliță care îl va acoperi în mod corespunzător.

Galeriile și târgurile de artă folosesc adesea această formă de acoperire pentru a proteja picturile, sculpturile, gravurile, colecțiile și artefactele culturale, iar garajele de elită o fac cu mașinile. Aceasta include protecția împotriva daunelor sau a pierderilor cauzate de furt, accident sau manipulare necorespunzătoare, sau în cazul în care proprietatea a dispărut din cauze nedeterminate. De asemenea, ar ajuta la acoperirea costurilor de reparare sau de înlocuire a bunurilor deteriorate de incendiu, vânt, grindină sau apă.

Primul semnal optimist pentru industria auto

Cu toate acestea astfel de polițe nu acoperă daunele cauzate de război, atac nuclear sau de altă natură. Ele nu acoperă defecțiunile mecanice sau problemele care apar din cauza utilizării regulate, cum ar fi exploziile de anvelope, reparațiile furtunurilor sau înlocuirea frânelor. Dacă se uită schimbarea uleiului este vina proprietarului iar întreținerea anuală a unor astfel de vehicule poate costa zeci de mii de dolari în depozitare, combustibil, piese și service. De aceste lucruri companiile de asigurări ferindu-se deoarece sunt considerate uzuri normale.

Orice pentru păstrarea siguranței

Modul și locul în care va fi depozitată mașina vor afecta probabil prețul poliței de asigurare mai mult decât orice altceva.  Mulți oameni bogați locuiesc în zone frumoase care tind să fie expuse catastrofal, locuri precum insule private, munți împăduriți și stânci abrupte. 

Este esențial să se țină un vehicul departe de zonele cu incendii și de zonele cu uragane. La fel este și depozitarea acestuia într-un mediu cu temperatură controlată, cu camere de securitate eficiente, alarme antiefracție și sisteme de stropitori care pot pulveriza spumă ignifugă. Unii colecționari merg atât de departe încât curăță preventiv tufișurile pe o rază de 200 de metri în jurul locului unde depozitează mașina și sapă iazuri de retenție pentru a atenua flăcările în cazul în care un incendiu se apropie.

Un alt aspect de luat în considerare de asigurători este cel al vârstei celui care va urma să conducă vehiculul iar în cazul în care mașina este transportată, vor cere adesea ca în camion să fie doi șoferi și să nu fie lăsată nesupravegheată pentru nicio perioadă de timp. Transportul costă de obicei între 2.000 și 10.000 de dolari sau mai mult, în funcție de faptul dacă vehiculul este transportat cu un camion cu platformă, un transportator acoperit, o barcă sau un avion cargo. 

Prima uzină BMW neutră din punct de vedere al emisiilor de CO2 se construiește la Debrecen

O franșiză nu se aplică, de obicei, în cazul mașinilor ultra-rare. Dacă un proprietar insistă asupra uneia, aceasta ar putea fi de 1%, 5% sau 10% din valoarea totală asigurată a mașinii. A avea o franșiză este o modalitate de a evita depunerea unei cereri de asigurare pentru incidente mai mici, cum ar fi lovituri sau roți crăpate.

Ca și în cazul poliței de asigurare auto de zi cu zi, faptul că nu trebuie depusă, o cerere de despăgubire ajută la menținerea primei de asigurare la un nivel cât mai scăzut posibil. 

Și totuși dacă are loc un accident

Chiar dacă se întâmplă inimaginabilul și mașina este avariată în urma unui eveniment catastrofal, cum ar fi un accident de avion sau o inundație, nu totul va fi neapărat pierdut, presupunând că mașina mai poate fi reparată.

În cazul unor daune extreme, proprietarul ar putea discuta cu compania de asigurări despre reducerea valorii mașinii, în așteptarea restaurării.

În cazuri rare, valoarea mașinilor a crescut mai mult după daune superficiale. În 2019, în Durham, N.C., o țeavă de gaz a explodat în fața unui depozit în care era depozitată aproximativ jumătate din prestigioasa colecție de mașini Ingram Collection. Un Porsche 356 B Carrera GTL Abarth din 1961, extrem de rar, un Porsche 356 B Carrera GTL Abarth - atât de valoros încât doar o trusă de scule originală valorează 10.000 de dolari - a fost unul dintre numeroasele vehicule afectate când acoperișul s-a prăbușit.

Mercedes-Benz spune ADIO cutiilor de viteze manuale din 2023

În urma unei restaurări intensive de 4.000 de ore a micuțului bolid argintiu de către o firmă de familie numită Road Scholars, Abarth și-a revenit complet în doar patru luni, câștigând clasa sa la Concursul de Eleganță de la Pebble Beach. Apoi, a obținut cele mai mari onoruri în clasa sa la Concursul de Eleganță Amelia Island Concours d'Elegance din 2022. În luna mai, a câștigat clasa sa la Villa D'Este Concours d'Elegance.

Această revenire a fost posibilă datorită unei polițe de asigurare robuste. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.9759
Diferența -0.0007
Zi precendentă 4.9766
USD
Azi 4.7742
Diferența 0.0425
Zi precendentă 4.7317
Schimb
in
EUR flag1 EUR = 4.9759 RON
USD flag1 USD = 4.7742 RON
GBP flag1 GBP = 5.9774 RON
CHF flag1 CHF = 5.3721 RON
AUD flag1 AUD = 3.1018 RON
DKK flag1 DKK = 0.6672 RON
CAD flag1 CAD = 3.4124 RON
HUF flag1 HUF = 0.0121 RON
JPY flag1 JPY = 0.0309 RON
NOK flag1 NOK = 0.4302 RON
SEK flag1 SEK = 0.4306 RON
XAU flag1 XAU = 415.3204 RON
Monede Crypto
1 BTC = 471568.31RON
1 ETH = 15976.57RON
1 LTC = 449.40RON
1 XRP = 7.59RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: 5.99% p.a.
ROBOR:
3 luni: 5.75%
6 luni: 5.79%
12 luni: 5.83%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
IndiceUltima valoareVariatie
BET17134.54-0.97%
BET-BK3177.98-1.36%
BET-EF923.66-0.61%
BET-FI60622.56-0.07%
BET-NG1213.18-0.53%
BET-TR37787.26-0.98%
BET-TRN36728.98-0.98%
BET-XT1471.96-0.91%
BET-XT-TR3191.04-0.91%
BET-XT-TRN3108.26-0.91%
BETAeRO910.86-1.18%
BETPlus2535.89-0.95%
RTL38053.05-0.66%

Opinii

Dumitru Chisăliță, președintele AEI
Profesorul Mircea Coșea / Foto: Crișan Andreescu

Donald Trump revine. Mircea Coşea: Ce se schimbă pentru România și economia europeană?

Donald Trump a fost ales din nou președinte în...

Adrian Negrescu, analist economic

POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2024 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel