Principalul criteriu pentru români în alegerea unui asigurător. Valentin Ionescu a dezvăluit tiparul preponderent

Oana Pavelescu |
Data actualizării: | Data publicării:
Oameni discută în jurul unei mese / Foto: Freepik
EXCLUSIV
Oameni discută în jurul unei mese / Foto: Freepik

Valentin Ionescu, președintele Institutului pentru Studii Financiare (ISF), a vorbit în cadrul dezbaterii "Quo Vadis 2024 !" - Ediția a VI-a,”Provocări în Educația financiară din România!” despre modul în care românii decid cum să își leagă un asigurător.

Șeful ISF a dezvăluit că o cercetare recent realizat de Institutul de Studii Financiare a adus în atenție nivelul de informare și opțiunile de economisire ale populației din România. Potrivit lui Valentin Ionescu, peste 51% dintre respondenți se consideră bine informați cu privire la produsele financiare nebancare. Totuși, rezultatele arată că peste 37% dintre aceștia nu au achiziționat niciun produs financiar nebancar în ultimii trei ani.

Un alt aspect relevat de studiu este faptul că peste 79% dintre participanții chestionați nu cunosc fondul de pensii private la care sunt alocați, iar doar 26% au auzit de posibilitatea unei deduceri fiscale de până la 400 de euro anual pentru contribuțiile la un fond de pensii private facultative.

Valentin Ionescu a mai dezvăluit că cercetarea arată că 28% dintre respondenți preferă să-și țină economiile în casă sau în valută, în timp ce peste 25% ar depune banii la bancă. Doar 8% dintre participanți ar începe o afacere, iar numai 3,5% ar fi dispuși să investească în acțiuni și obligațiuni listate la bursă.

Reprezentantul ISF a mai indicat ca Interesant faptul că, deși există o creștere a interesului pentru achiziționarea asigurărilor online, peste 80% dintre respondenți au declarat că au încheiat ultima poliță la sediul unei companii de asigurări sau în urma unei discuții cu un broker.

Principalul criteriu în alegerea unui asigurator a fost identificat ca fiind prețul, urmat de experiența personală anterioară, reputația companiei și nivelul acoperirilor oferite, a mai arătat Valentin Ionescu.

Institutul de Studii Financiare, în colaborare cu Autoritatea de Supraveghere Financiară și asociațiile profesionale din piață, desfășoară diverse evenimente și proiecte pentru a spori gradul de incluziune financiară și a crește nivelul educației financiare în rândul populației române.

Mai multe detalii puteți afla urmărind întreaga dezbatere mai jos:

Youtube video image

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.977
Diferența -0.0001
Zi precendentă 4.9771
USD
Azi 4.5998
Diferența -0.0007
Zi precendentă 4.6005
Schimb
in
EUR flag1 EUR = 4.9770 RON
USD flag1 USD = 4.5998 RON
GBP flag1 GBP = 5.9509 RON
CHF flag1 CHF = 5.2151 RON
AUD flag1 AUD = 2.8796 RON
DKK flag1 DKK = 0.6670 RON
CAD flag1 CAD = 3.2014 RON
HUF flag1 HUF = 0.0124 RON
JPY flag1 JPY = 0.0307 RON
NOK flag1 NOK = 0.4393 RON
SEK flag1 SEK = 0.4599 RON
XAU flag1 XAU = 463.2781 RON
Monede Crypto
1 BTC = 390088.48RON
1 ETH = 8776.92RON
1 LTC = 389.33RON
1 XRP = 9.81RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: Error% p.a.
ROBOR:
3 luni: 5.93%
6 luni: 5.97%
12 luni: 5.99%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %

Comunicate de presa

Negocieri / FOTO: Freepik

Microsoft România negociază primul Contract Colectiv de Muncă

Protecție, stabilitate și formare profesională...

Gabriel Blăniță, Colliers

Tot mai puțini români își permit o locuință. Chiria, o alternativă

Doar 73% dintre românii din mediul urban...

ANAF / Foto: DCBusiness

POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2025 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
pixel