Potrivit unui însoţitor de bord, cu cei şapte membri ai echipajului şi 186 de pasageri, avionul este ocupat în proporţie de 88%. Aeronava, care a suferit modificări şi a trecut deja prin numeroase teste, urmează să ajungă la destinaţie peste aproximativ 90 de minute.
Doi membri ai echipajului, care au dorit să îşi păstreze anonimatul, au declarat pentru AFP că sunt foarte emoţionaţi de ideea de a lua parte la această premieră mondială şi totodată au dat asigurări că "totul va decurge în mod perfect".
Firmele fără case de marcat cu jurnal electronic riscă suspendarea
"Nici măcar companiile americane Delta şi American nu au reluat zborurile comerciale cu acest avion. Este o mare responsabilitate pentru Gol", a declarat un angajat al companiei aeriene braziliene.
Cu toate acestea, AFP precizează că majoritatea pasagerilor nu ştiu că se află la bordul unui Boeing 737 MAX şi cu atât mai puţin că este vorba de primul zbor al acestui tip de avion după o pauză de 20 de luni. "E bine de ştiut", a spus un pasager care călătoreşte împreună cu prietena sa. "Însă dacă avionul e aici înseamnă că este sigur, nu?", a adăugat pasagerul.
Gol a dat posibilitatea oricărui pasager care nu se simte confortabil cu ideea de a urca la bordul unui Boeing 737 MAX "să îşi amâne călătoria fără a plăti o diferenţă de tarif", a afirmat un purtător de cuvânt al companiei aeriene.
Luna trecută, Agenţia Uniunii Europene pentru Siguranţa Aviaţiei (EASA) şi Autoritatea Federală pentru Aviaţie din SUA (FAA) şi-au dat acordul preliminar pentru ca avioanele Boeing 737 MAX să poată zbura din nou.
Începând din luna martie 2019, avioanele Boeing 737 MAX au interdicţie de zbor la nivel mondial după două catastrofe aeriene care au avut loc în decurs de cinci luni şi în care este suspectată o funcţionare defectuoasă a sistemului automat de stabilizare în zbor (MCAS - Manoeuvering Characteristics Augmentation System) menit să împiedice intrarea avionului în picaj.
Acest sistem a fost conceput special pentru modelul Boeing 737 MAX pentru a preveni o anomalie aerodinamică creată de motoarele mai grele şi cu un diametru mai mare faţă de cele ale precedentelor generaţii de Boeing 737. Această anomalie poate pune avionul într-un unghi de urcare, ceea ce poate antrena apoi un picaj. Pentru a preveni acest picaj, sistemul MCAS reorientează avionul într-un unghi de coborâre pentru ca aparatul să poată recupera viteza.
Compania Gol a subliniat că 140 dintre piloţii săi au urmat stagii de pregătire în SUA pentru a zbura pe 737 MAX şi că toate cele şapte aparate de acest tip din flota sa ar urma să fie repuse în serviciu până la finele anului. De asemenea, Gol intenţionează să îşi extindă flota de avioane Boeing 737 MAX, compania având comandate 95 de exemplare din acest avion dintre care peste 20 de avioane sunt în SUA şi aşteaptă să fie livrate.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.