Administrația Federală a Aviației a dezvăluit luni "criteriile de navigabilitate" pentru JAS4-1 al companiei Joby, o aeronavă pentru patru pasageri proiectată să se ridice ca un elicopter și apoi să zboare pe orizontală ca un avion. Inițiativa, care se dezbate public, oferă publicului și industriei 30 de zile pentru a face comentarii, prezintă pașii pe care Joby ar trebui să-i urmeze pentru a obține aprobarea agenției.
Anunțul reprezintă o etapă importantă pentru Joby și ar putea deveni un model pentru alți producători de taxiuri aeriene care încearcă să creeze o nouă formă de transport urban. Mai rămân mai multe obstacole înainte ca Joby să poată începe să transporte pasageri în regim de închiriere, în timp ce încearcă să devină o companie aeriană și guvernul creează noi reglementări pentru a supraveghea astfel de operațiuni.
FAA, care a fost criticată de unele companii la începutul acestui an după ce a schimbat modul în care plănuia să analizeze noile tehnologii de zbor, a declarat că acțiunea Joby arată că "folosește reglementările existente" pentru a evalua noile modele.
Luna trecută, Delta Air Lines Inc. a acceptat să investească cel puțin 60 de milioane de dolari în Joby, care intenționează să transporte persoane către aeroporturile din New York și Los Angeles. Toyota Motor Corp. este, de asemenea, un investitor.
Acțiunile Joby au scăzut cu 1,3% la ora 9:32 la New York. Acțiunile au scăzut cu 37% în acest an până la închiderea de vineri.
Citește și:
Pregătiti-vă! Primul hipercar zburător este aici. Cât va costa VIDEO
Discuțiile din jurul eVTOL se rezumă în general la faptul dacă aeronavele sale seamănă mai mult cu un elicopter sau cu un avion.
Un nou concept de la Urban eVTOL botezat Leo nu este preocupat de dezbaterea elicopter VS. avion, este preocupat mai mult să semene cu o mașină sport.
Măsoară 3 metri lungime și 1,5 metri lățime, ceea ce înseamnă că se va potrivi în majoritatea garajelor cu două mașini. Și are un interior în stil autoturism, cu un sistem semi-autonom de control fly-by-wire ușor de învățat.
„Ne-am propus să creăm un vehicul compact și sigur, care să funcționeze simplu și să se simtă intuitiv pentru cei cu o cultură obișnuită legată de automobile”, a declarat cofondatorul Urban eVTOL, Carlos Salaff.
Salaff și-a început cariera ca designer de automobile. „Designul vehiculului nostru este mai asemănătoare cu o mașină decât cu un avion.” Calitățile asemănătoare mașinii nu sunt sunt singurele inovații. Propulsia vine printr-un design unic de jetpack electric construit de cofondatorul Pete Bitar’s Electric Jet Aircraft. Sistemul folosește cinci clustere de turbine cu reacție alimentate electric. Patru dintre grupuri asigură ridicare, iar al cincilea împinge vehiculul înainte.
Rotoarele turbinelor sunt adăpostite în corpul navei, ceea ce oferă o siguranță suplimentară. În plus, vehiculul arată extraordinar de bine. Sistemul a funcționat bine în zborul de test și Urban Evtol proiectează o viteză maximă de 400 km/h cu o capacitate de zbor de o oră. Citește mai mult AICI
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.