Primul semnal optimist pentru industria auto

Oana Pavelescu |
Data actualizării: | Data publicării:
Daimler vede o rază de speranță
Daimler vede o rază de speranță

Daimler Truck Holding AG vede semne promițătoare în privința depășirii deficitului prelungit de cipuri care a afectat producătorii auto la nivel global, spune șeful mărcii de camioane Mercedes a companiei.  

După luni întregi de întreruperi ale activității fabricilor din cauza lipsei de componente, portofoliul de comenzi menține fabricile ocupate chiar și în condițiile în care economia globală dă semne că s-a poticni, a declarat într-un interviu Karin Radstrom, care conduce, de asemenea, afacerile producătorului de camioane în Europa și America de Sud. Cel mai mare producător de camioane din lume a evitat până acum și perturbările cauzate de blocajele cauzate de coronavirus în China, a mai spus Radstrom.

"Este mai bine, nu este perfect, dar este mai bine decât anul trecut", a spus Radstrom într-un interviu. "Încerc să nu sărbătoresc prea devreme, încă monitorizăm situația îndeaproape".

Producători precum Daimler Truck - care numără și mărcile Freightliner, Western Star și Fuso - cât și Volvo Group au fost nevoiți să reducă producția, deoarece fabricile din întreaga lume nu au putut obține suficiente componente de înaltă tehnologie, chiar dacă cererea de transport a crescut. Comentariile directorului Daimler sunt ecoul unei evaluări făcute săptămâna aceasta de șeful de producție al Mercedes-Benz AG, Joerg Burzer, care a declarat că lipsa cipurilor nu mai provoacă opriri serioase ale producției.

O penurie globală de camioane a contribuit la o creștere a tarifelor de transport, deoarece companiile s-au grăbit să refacă stocurile epuizate. În timp ce avertismentele cu privire la sănătatea economiei globale se intensifică, Radstrom a declarat că nu există încă semne de încetinire a producției de camioane, de obicei un sector sensibil la recesiuni. 

Citește și: Mercedes-Benz renunţă definitiv la cutiile de viteze manuale

"Există încă o cerere foarte, foarte mare în raport cu oferta", a spus Radstrom. "În ciuda schimbărilor din economie, nu vedem nicio încetinire a cererii. Totuși, acest lucru se poate schimba foarte repede".

Daimler Truck, care s-a desprins de Mercedes anul trecut, lucrează pentru a îmbunătăți marjele după ce, în mod istoric, s-a luptat să transforme o scară industrială fără rival în randamente care să egaleze cele ale Volvo și Paccar Inc. Între timp, specialiștii în vehicule electrice, printre care Tesla Inc. și Nikola Corp., plănuiesc să pătrundă pe piața camioanelor, pe fondul măsurilor drastice luate la nivel mondial împotriva emisiilor din transporturi.

Strategia de emisii zero a Daimler Truck se concentrează pe dezvoltarea de camioane alimentate cu baterii pentru călătorii mai scurte și de modele cu pile de combustie cu hidrogen pentru distanțe mai lungi. Anul trecut, producătorul a început producția vehiculului său electric eActros în Germania. Comenzile pentru camioane mari cu baterii au crescut la 619 în primul trimestru din 2022, față de 169 în aceeași perioadă din 2021. 

"Infrastructura trebuie să fie accelerată", a declarat Radstrom despre provocările cu care se confruntă compania pentru a-și accelera strategia de electrificare. "De asemenea, trebuie să știm de unde vor proveni energia electrică și hidrogenul verde. Sunt în favoarea taxării carbonului pentru a accelera acest lucru."

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.9765
Diferența 0.0006
Zi precendentă 4.9759
USD
Azi 4.7057
Diferența -0.0272
Zi precendentă 4.7329
Schimb
in
EUR flag1 EUR = 4.9765 RON
USD flag1 USD = 4.7057 RON
GBP flag1 GBP = 5.9660 RON
CHF flag1 CHF = 5.3012 RON
AUD flag1 AUD = 3.0459 RON
DKK flag1 DKK = 0.6672 RON
CAD flag1 CAD = 3.3517 RON
HUF flag1 HUF = 0.0122 RON
JPY flag1 JPY = 0.0303 RON
NOK flag1 NOK = 0.4239 RON
SEK flag1 SEK = 0.4291 RON
XAU flag1 XAU = 388.7340 RON
Monede Crypto
1 BTC = 431166.92RON
1 ETH = 14727.52RON
1 LTC = 439.14RON
1 XRP = 5.46RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: 5.99% p.a.
ROBOR:
3 luni: 5.58%
6 luni: 5.62%
12 luni: 5.66%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
IndiceUltima valoareVariatie
BET17638.19-0.20%
BET-BK3297.13-0.26%
BET-EF945.41-0.25%
BET-FI60869.180.43%
BET-NG1238.86-0.34%
BET-TR38900.78-0.20%
BET-TRN37811.10-0.20%
BET-XT1511.77-0.15%
BET-XT-TR3277.57-0.15%
BET-XT-TRN3192.54-0.15%
BETAeRO949.710.82%
BETPlus2609.18-0.21%
RTL39038.51-0.20%

Opinii

Dumitru Chisăliță, președintele AEI
Profesorul Mircea Coșea / Foto: Crișan Andreescu

Donald Trump revine. Mircea Coşea: Ce se schimbă pentru România și economia europeană?

Donald Trump a fost ales din nou președinte în...

Adrian Negrescu, analist economic

Comunicate de presa

Montare de panouri solare / Foto: Freepik
Transelectrica / FOTO: Facebook

Investiții pentru închiderea inelului de 400 kV al României

Marți a avut loc prima întâlnire după semnarea...


POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2024 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
cloudnxt3
YesMy - smt4.5.3
pixel