După luni întregi de întreruperi ale activității fabricilor din cauza lipsei de componente, portofoliul de comenzi menține fabricile ocupate chiar și în condițiile în care economia globală dă semne că s-a poticni, a declarat într-un interviu Karin Radstrom, care conduce, de asemenea, afacerile producătorului de camioane în Europa și America de Sud. Cel mai mare producător de camioane din lume a evitat până acum și perturbările cauzate de blocajele cauzate de coronavirus în China, a mai spus Radstrom.
"Este mai bine, nu este perfect, dar este mai bine decât anul trecut", a spus Radstrom într-un interviu. "Încerc să nu sărbătoresc prea devreme, încă monitorizăm situația îndeaproape".
Producători precum Daimler Truck - care numără și mărcile Freightliner, Western Star și Fuso - cât și Volvo Group au fost nevoiți să reducă producția, deoarece fabricile din întreaga lume nu au putut obține suficiente componente de înaltă tehnologie, chiar dacă cererea de transport a crescut. Comentariile directorului Daimler sunt ecoul unei evaluări făcute săptămâna aceasta de șeful de producție al Mercedes-Benz AG, Joerg Burzer, care a declarat că lipsa cipurilor nu mai provoacă opriri serioase ale producției.
O penurie globală de camioane a contribuit la o creștere a tarifelor de transport, deoarece companiile s-au grăbit să refacă stocurile epuizate. În timp ce avertismentele cu privire la sănătatea economiei globale se intensifică, Radstrom a declarat că nu există încă semne de încetinire a producției de camioane, de obicei un sector sensibil la recesiuni.
Citește și: Mercedes-Benz renunţă definitiv la cutiile de viteze manuale
"Există încă o cerere foarte, foarte mare în raport cu oferta", a spus Radstrom. "În ciuda schimbărilor din economie, nu vedem nicio încetinire a cererii. Totuși, acest lucru se poate schimba foarte repede".
Daimler Truck, care s-a desprins de Mercedes anul trecut, lucrează pentru a îmbunătăți marjele după ce, în mod istoric, s-a luptat să transforme o scară industrială fără rival în randamente care să egaleze cele ale Volvo și Paccar Inc. Între timp, specialiștii în vehicule electrice, printre care Tesla Inc. și Nikola Corp., plănuiesc să pătrundă pe piața camioanelor, pe fondul măsurilor drastice luate la nivel mondial împotriva emisiilor din transporturi.
Strategia de emisii zero a Daimler Truck se concentrează pe dezvoltarea de camioane alimentate cu baterii pentru călătorii mai scurte și de modele cu pile de combustie cu hidrogen pentru distanțe mai lungi. Anul trecut, producătorul a început producția vehiculului său electric eActros în Germania. Comenzile pentru camioane mari cu baterii au crescut la 619 în primul trimestru din 2022, față de 169 în aceeași perioadă din 2021.
"Infrastructura trebuie să fie accelerată", a declarat Radstrom despre provocările cu care se confruntă compania pentru a-și accelera strategia de electrificare. "De asemenea, trebuie să știm de unde vor proveni energia electrică și hidrogenul verde. Sunt în favoarea taxării carbonului pentru a accelera acest lucru."
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.