În scurt timp, vagoane dotate cu cele mai performante tehnologii vor circula şi prin Iaşi. Este cel mai important program de modernizare a transportului public din istoria oraşului. Tramvaie noi nu au mai fost aduse în Iaşi de 45 de ani', a declarat primarul Mihai Chirica în cadrul unei conferinţe de presă. Licitaţia pentru achiziţia celor 16 tramvaie a avut o prevedere bugetară totală de peste 35 milioane de euro şi a fost împărţită în trei loturi, corespunzătoare a trei proiecte cu finanţare europeană, care privesc şi lucrări de modernizare a liniilor de tramvai, de refacere a carosabilului şi trotuarelor, construirea de staţii pe mai multe tronsoane.
Ce spun turcii care au câștigat licitația pentru cele 100 de tramvaie
Termenul de depunere a ofertelor la această licitaţie a fost 26 august. La licitaţie au depus oferte două companii străine: Bozankaya Otomotiv Mak. Iml. Ith. Ve Ihr. A.Ş. (Turcia) şi Pojazdy Szynowe Pesa Bydgoszcz Spólka Akcyjna (Polonia). După evaluarea tehnică şi financiară, licitaţia pentru toate cele trei loturi a fost adjudecată de firma turcească. Valoarea totală a celor trei proiecte, incluzând lucrările de infrastructură, este de aproximativ 70,46 milioane de euro. Până în prezent, Primăria Municipiului Iaşi a semnat contractele de finanţare nerambursabilă, precum şi contractele de lucrări de construire pentru proiectele privind 'Reabilitarea infrastructurii de tramvai în Municipiul Iaşi - Reorganizarea circulaţiei pe bulevardul Tudor Vladimirescu', de aproximativ 24 de milioane de euro, şi 'Reabilitarea infrastructurii de tramvai în Municipiul Iaşi', de aproape 24 de milioane de euro.
Potrivit directorului Companiei de Transport Public Iaşi (CTP) Iaşi, Cristian Stoica, tramvaiele vor avea o lungime minimă de 26 de metri şi o capacitate de transport de 230 de locuri, din care 30 pe scaune fixe, nerabatabile. Scaunele pentru călători vor fi singulare şi nu de tip banchetă. Tramvaiele trebuie să fie unidirecţionale, să aibă podea 100% coborâtă pe toată suprafaţa destinată pasagerilor, cu rampă pentru accesul persoanelor cu handicap locomotor şi a persoanelor cu mobilitate redusă. 'Aceste tramvaie vor fi introduse pe tronsoanele reabilitate. Ele vor trece prin Podu Roş, pe traseele 1 sau 13, prin Tătăraşi, până spre zona Dancu.
Tramvaiele trebuie să aibă minim 25 de metri şi o capacitate minimă de 230 de călători', a explicat Cristian Stoica, directorul CTP Iaşi. El a precizat că toate mijloacele de transport în comun care vor fi furnizate trebuie să fie formate din module unite între ele prin burdufuri etanşe, să aibă minimum trei uşi duble de serviciu, comandate şi acţionate electric, cu o lăţime de minim 1.000 de milimetri. În plus, pot avea minimum două uşi duble şi două uşi simple (uşi cu o singură foaie). Uşile vor fi prevăzute cu sistem de siguranţă antistrivire, cu buton de precomandă a deschiderii uşilor în staţii, atât în interior, cât şi în exterior, respectiv cu buton pentru deschidere în caz de urgenţă. Toate echipamentele vor fi echipate cu un bord modern, prevăzut cu un calculator de bord legat prin reţeaua Controller Area Network (CAN), utilizat la automobile pentru inter-comunicaţia calculatoarelor şi diagnoză.
Totodată, tramvaiele vor fi echipate cu instalaţie de aer condiţionat, instalaţie de încălzire corespunzătoare pentru sezonul rece, instalaţie de evacuare a aerului viciat, sistem de numărare a călătorilor, instalaţie audio - video în interior, anunţuri vocale exterioare în staţii (pentru persoanele cu dizabilităţi de vedere), instalaţie electrică şi informatică pentru echipamentele de ticketing, instalaţie de informare a călătorilor (atât la interior, cât şi la exterior), echipament wireless pentru emisia şi recepţia semnalelor privind funcţionarea şi modificările intervenite în exploatare. În cadrul aceleiaşi conferinţe de presă, primarul Mihai Chirica a reamintit că sunt în derulare alte achiziţii de tramvaie şi autobuze electrice cu fonduri europene.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.