Organizația Maritimă Internațională a desfășurat cea mai recentă rundă de negocieri pentru reglementarea climatică a industriei de transport maritim, responsabilă pentru aproximativ 3% din emisiile globale de carbon.
Nu mai puțin de 34 de țări și-au exprimat sprijinul pentru un preț universal al gazelor cu efect de seră, ceea ce reflectă o creștere semnificativă a sprijinului față de această inițiativă de la ultima rundă de negocieri din 2023.
Legea ar putea fi adoptată de Organizația Maritimă Internațională (OMI) anul viitor, scire CNBC.
Măsura are ca obiectiv reducerea emisiilor din transportul maritim cu 30% până în 2030, cu cel puțin 70% până în 2040 și atingerea unui nivel net zero până la mijlocul secolului.
Ca parte a acestui acord, OMI a convenit să implementeze un preț al emisiilor în 2025, încercând să contribuie la reducerea diferenței de preț dintre combustibilii fosili și energia verde și să utilizeze veniturile generate pentru a finanța o tranziție echitabilă.
"ONU este pe punctul de a adopta primul preț global al emisiilor din lume, dar politica va avea succes doar în măsura în care țările o vor conlucra", a declarat Sandra Chiri, manager de informare internațională privind emisiile de transport maritim la Ocean Conservancy, un grup de susținere cu sediul în SUA.
Prin bărcile cargo se transportă peste 90% din comerțul mondial. Acest sector este considerat unul dintre cele mai greu de decarbonizat industrii, în parte din cauza cantităților mari de combustibili fosili pe care navele le ard în fiecare an.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.