Gândit ca o iniţiativă comună a Academiei Române, a ASE-ului precum şi a INS, mobilizând experiența a unor reputaţi practicieni şi consultanţi in domeniul de comerţ exterior, centrul are ca misiune promovarea exporturilor, mediatizarea oportunităţilor de afaceri pentru firmele interesate de export precum şi prezentarea studiilor de impact, analizelor de piaţă şi a strategiilor necesare firmelor din România şi a partenerilor străini interesaţi de intensificarea comerţului exterior. Centrul vine să răspundă la problemele actuale cu care se confruntă firmele româneşti interesate de export : accesul insuficient la capital de lucru, lipsa informaţiilor pertinente in timp util, lipsa coerenţei politicilor economice, lipsa de predictibilitate pe termen lung etc
După prezentări, participanţi au concluzionat că următoarele turbulenţe pe pieţele economice mondiale şi criza care se preconizează pentru 2019 pot fi o oportunitate pentru exportul românesc. Pe planul competitivitătii, România nu mai poate continua cu acelaşi model de dezvoltare ca in ultimii ani (creditarea ieftină, salarii mici, infrastructură neglijată) iar motoarele creşterii economice trebuie rapid schimbate pentru că altfel, dependenţa de capitalul străin poate deveni o vulnerabilitate majoră.
Următoarele proiecte ale centrului sunt
- Consultări cu mediul de afaceri pentru dezvoltarea strategiei de comerţ exterior pentru firmele din România
- Organizarea unui eveniment de networking (wine & cheese) la Sheraton pe 10 decembrie 2018 cu reprezentanţii mediului de afaceri, diplomaţi, reprezentanţi din administraţia publică, mass media, consultanţi şi cercetători
Inițiatorii proiectului și-au propus ca acest Centru să devină un “hub” național și internațional de proiecte, aplicații și acțiuni dedicate exportatorilor și antreprenorilor români în demersul lor de îmbunătățire a prezenței lor pe piețele globale.
Primul pas a fost înființarea prograului de master în Comerț Exterior din cadrul Academiei de Studii Economice, Facultatea de Relații Economice Internaționale.
Scopul final declarat este acela de creștere a capitalului românesc pe temelii sănătoase.
Obiectivele subsecvente ale Centrului de Excelență în Comerț Exterior sunt educația antreprenorială și financiară (sprijin în deschiderea internațională pentru întreprinderi mici și mijlocii), conectarea capitalului românesc la rețelele internaționale comerciale și financiare, proiectarea instrumentelor financiare de garantare și creditare pentru export, branding internațional dedicat exportului, promovare comercială externă, platforme electronice de ofertare și prezentare, valorificarea inovațiilor în procesul de fabricație și distribuție a produselor și serviciilor românești, atragerea de resurse necesare internaționalizării.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.