Prima țară din lume care oferă gratuit transportul public

Antonia Popescu |
Data publicării:
Gratuitatea, prezentată drept "o măsură socială importantă"
Gratuitatea, prezentată drept "o măsură socială importantă"

Marele Ducat de Luxemburg va deveni, începând cu data de 1 martie 2020, prima ţară din lume în care utilizarea întregii reţele de transport public va fi gratuită, transmite AFP.

Publicitate

Chiar dacă alte oraşe au introdus o gratuitate parţială, în anumite ore şi pentru anumite mijloace de transport, aceasta va fi prima dată când o astfel de măsură vizează întreaga ţară, a subliniat Ministerul Mobilităţii din Luxemburg.

Gratuitatea, prezentată drept "o măsură socială importantă", vizează 40% din gospodăriile din Luxemburg care utilizează transportul în comun şi reprezintă o economie de aproximativ 100 de euro pentru fiecare gospodărie pe an.

Împrumut temporar de 36,7 milioane euro pentru TAROM

Măsura se înscrie, de asemenea, în planul de mobilitate destinat reducerii ambuteiajelor, în condiţiile în care automobilul este rege în Marele Ducat de Luxemburg. Acesta este mijlocul de transport cel mai utilizat, cu o rată de 47% pentru deplasările în scop profesional şi 71% pentru deplasările de petrecere a timpului liber, potrivit unui sondaj efectuat în 2018 de TNS Ilres.

Comparativ, în Paris aproximativ 68,6% dintre salariaţi utilizează mijloacele de transport în comun, potrivit Institutului Naţional de Statistică (Insee).

Cu toate acestea, Luxemburgul, un stat cu o populaţie de aproximativ 610.000 de locuitori, este renumit pentru ambuteiajele sale din centrul capitalei, unde construcţia unei linii de tramvai a început în urmă cu mai mulţi ani. Primul tronson al acestei linii este operaţional de la sfârşitul lui 2017 însă lucrările vor mai dura câţiva ani pentru a face legătura între sudul capitalei şi zona de nord unde este aeroportul.

De asemenea, autobuzul este utilizat în Luxemburg doar pentru 32% din călătoriile spre locul de muncă, urmat de tren (19%).

"Cred că voi folosi mai des transportul în comun", spune Xavier Desurmont (42 de ani) care, pentru a se deplasa la muncă, foloseşte ocazional trenul care îl duce în mai puţin de un sfert de oră la gara centrală din Luxemburg. Desurmont s-a declarat totuşi îngrijorat cu privire la impactul gratuităţii asupra traficului automobilelor în oraş. "Vor fi mai puţine biciclete şi mai puţini pietoni pentru că evitarea plăţii biletului era pentru mulţi un motiv pentru a face sport", a apreciat Xavier Desurmont.

Potrivit autorităţilor, sumele generate de vânzarea de bilete pentru mijloacele de transport în comun, care în Luxemburg aveau un preţ unic de doi euro călătoria, se ridică la 41 milioane euro pe an. Suma nu reprezintă decât 8% din cele 500 milioane de euro pe an la cât se ridică costurile anuale cu transportul în comun.

Luxemburgul îşi va reorganiza de asemenea reţeaua de autobuze regionale până în 2021 în ideea de a o face cea mai densă din Europa, a declarat ministrul Mobilităţii, François Bausch. "Investiţiile sistematice şi continue sunt o condiţie sine qua non pentru a promova atractivitatea transportului public", susţine oficialul luxemburghez.

Excepţia o constituie călătoriile cu trenul la clasa întâi precum şi anumite servicii de autobuz la cerere organizate în serviciul de noapte de către municipalităţi, care vor fi plătite în continuare.

Cei aproximativ 300 de însoţitori de tren ai operatorului feroviar CFL vor veghea de acum înainte asupra securităţii şi informării pasagerilor şi vor continua să verifice biletele la clasa 1. Câteva zeci de persoane vor fi afectate de eliminarea ghişeelor unde se vindeau bilete dar vor fi redistribuite pe alte posturi în interiorul companiei, a precizat CFL.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.9748
Diferența 0.0000
Zi precendentă 4.9748
USD
Azi 4.786
Diferența 0.0000
Zi precendentă 4.786
Schimb
in
EUR flag1 EUR = 4.9748 RON
USD flag1 USD = 4.7860 RON
GBP flag1 GBP = 6.0002 RON
CHF flag1 CHF = 5.3158 RON
AUD flag1 AUD = 2.9837 RON
DKK flag1 DKK = 0.6668 RON
CAD flag1 CAD = 3.3250 RON
HUF flag1 HUF = 0.0121 RON
JPY flag1 JPY = 0.0305 RON
NOK flag1 NOK = 0.4199 RON
SEK flag1 SEK = 0.4324 RON
XAU flag1 XAU = 402.6698 RON
Monede Crypto
1 BTC = 463167.64RON
1 ETH = 16249.62RON
1 LTC = 504.01RON
1 XRP = 10.60RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: Error% p.a.
ROBOR:
3 luni: 5.93%
6 luni: 5.97%
12 luni: 5.99%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
IndiceUltima valoareVariatie
BET16857.730.77%
BET-BK3152.260.73%
BET-EF916.020.81%
BET-FI61313.55-0.15%
BET-NG1213.860.52%
BET-TR37174.130.77%
BET-TRN36133.200.77%
BET-XT1454.820.64%
BET-XT-TR3153.690.64%
BET-XT-TRN3071.880.64%
BETAeRO871.90-0.19%
BETPlus2492.100.74%
RTL37504.830.66%

Comunicate de presa

BVB / FOTO: Facebook BVB

CEC Bank a listat o emisiune de obligaţiuni în valoare de 300 de milioane de euro

CEC Bank a listat vineri pe Piaţa Reglementată...

O finanțare de peste 100 milioane euro

Investiție în viitor: Guvernul și FEI lansează un program pentru inovare

Ministerul Investițiilor și Proiectelor...

Oameni de afaceri / Foto: Freepik

POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2024 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
cloudnxt3
YesMy - smt4.5.3
pixel