Producătorul global de componente auto Forvia a anunțat, vineri, că își ajustează pentru a doua oară în ultimele trei luni prognozele privind vânzările și profitul anual. Aceste modificări vin pe fondul dificultăților întâmpinate pe piețele din Europa și America de Nord, dar și al întârzierilor din China. În ciuda unei reveniri relative a pieței auto post-pandemie, Forvia se confruntă cu un context dificil în industrie, care afectează cererea globală de vehicule, transmite Reuters.
Provocări pe piețele internaționale
Directorul general al Forvia, Patrick Koller, a explicat într-o conferință cu analiștii că problemele pe piețele internaționale afectează serios producția de vehicule. „Comparativ cu situația de anul trecut, am pierdut aproape două milioane de vehicule, și această cifră ar putea să crească până la finele anului”, a declarat Koller.
El a subliniat că situația economică globală a contribuit la scăderea cererii pentru automobile, ceea ce pune presiune pe producători. În contextul acestor provocări, Forvia a decis să își revizuiască din nou estimările financiare pentru 2024, aducând în discuție o posibilă continuare a scăderii vânzărilor.
Revizuirea cifrelor de afaceri
Potrivit noilor estimări, Forvia se așteaptă să înregistreze o cifră de afaceri cuprinsă între 26,8 și 27,2 miliarde de euro, semnificativ mai mică față de proiecțiile inițiale de 27,5 - 28,5 miliarde de euro. Această revizuire reflectă dificultățile cu care se confruntă industria auto, în special în Europa și America de Nord, unde instabilitatea economică și grevele au afectat lanțurile de aprovizionare și producție.
În plus, grupul francez anticipează o marjă operațională de 5% - 5,3% din vânzări, în scădere față de prognoza inițială de 5,6% - 6,4%. Aceste modificări au fost făcute în urma unei analize detaliate a pieței și a impactului întârzierilor din China asupra operațiunilor globale.
Reduceri de personal accelerate
Forvia, al șaptelea mare producător mondial de componente auto, și-a intensificat planurile de restructurare în Europa, anunțând accelerarea planului de reducere a forței de muncă. Din cele 10.000 de posturi pe care intenționează să le elimine în următorii cinci ani, grupul a anunțat că peste 2.800 de posturi vor fi tăiate până la sfârșitul acestui an. Până în 2025, Forvia vizează eliminarea a 5.800 de posturi, o parte semnificativă a planului inițial.
"Obiectivul este în mod clar o accelerare", a declarat Koller. "Peste 90% din restructurări vor fi făcute cu un an înainte de finalul intervalului planificat, ceea ce înseamnă o accelerare", a adăugat el. Inițial, aceste reduceri de personal erau planificate pentru perioada 2024-2028, dar acum grupul intenționează să finalizeze majoritatea măsurilor până la sfârșitul lui 2027.
Impactul asupra pieței auto
Forvia, formată din fuziunea Faurecia și Hella, furnizează componente pentru marii constructori auto, precum Stellantis și Volkswagen. Acești producători se confruntă, la rândul lor, cu probleme majore în contextul actual. Grevele din uzine, posibilele închideri de fabrici și cererea slabă pentru automobile electrice au dus la o încetinire a producției și a vânzărilor.
Grupul francez este unul dintre cei mai mari furnizori de piese auto la nivel global, având o prezență importantă și în România. În ciuda problemelor întâmpinate pe piețele internaționale, activitățile din România ale Forvia nu au fost menționate în mod special în contextul restructurărilor anunțate la nivel european.
Prezența Forvia în România
Forvia deține un număr considerabil de facilități de producție în România. Grupul are cinci fabrici Faurecia în localități precum Tălmaciu, Craiova, Mioveni, Râmnicu Vâlcea și Cățeasca, alături de alte cinci centre de proiectare și dezvoltare. De asemenea, Forvia operează un centru administrativ și trei unități de producție Hella la Timișoara, Arad, Lugoj, Craiova, Oradea și Iași.
Aceste facilități joacă un rol esențial în strategia globală a grupului, iar România rămâne o destinație strategică pentru Forvia datorită forței de muncă specializate și a costurilor competitive de producție.
Deși viitorul industriei auto se confruntă cu provocări semnificative, inclusiv tranziția către vehiculele electrice și automatizarea proceselor, Forvia continuă să își mențină poziția de lider în sectorul producției de componente auto, fiind un partener esențial pentru marii producători de automobile din întreaga lume.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.