Consiliul Concurenţei a sancţionat Mega Image cu amendă în valoare de 10,08 milioane lei (aproximativ două milioane euro) pentru furnizarea de informaţii inexacte privind preţurile unor produse de bază, precum uleiul de floarea-soarelui, conform unui comunicat al autorităţii pentru concurenţă, remis, joi, AGERPRES.
Autoritatea de concurenţă a solicitat marilor retaileri, în cadrul unei cercetări de piaţă, o serie de informaţii referitoare la preţul mediu săptămânal de achiziţie şi de vânzare la raft pentru anumite produse de bază şi a constatat că există anumite neconcordanţe în răspunsul transmis de Mega Image, se menţionează în comunicat.
Astfel, spre exemplu, în cazul preţului mediu lunar al uleiului de floarea-soarelui de 1 litru, din prima parte a acestui an, rezulta că Mega Image practica cel mai mic preţ la raft dintre retailerii analizaţi, de 3,69 de lei/litru, preţ afişat şi în aplicaţia Monitorul Preţurilor. Produsul nu se regăsea, însă, în magazine la preţul indicat.
"Prin transmiterea de informaţii greşite, Mega Image a indus în eroare autoritatea de concurenţă, dar şi consumatorii care folosesc Monitorul Preţurilor Produselor Alimentare pentru a afla unde pot găsi preţurile cele mai mici pentru produsele dorite. Am sancţionat compania pentru nerespectarea procedurilor impuse de lege şi, de asemenea, vom fi atenţi ca românii care utilizează platforma online să aibă acces, în continuare, la preţurile corecte transmise de companii", a declarat Bogdan Chiriţoiu, preşedintele Consiliului Concurenţei.
Monitorul Preţurilor Produselor Alimentare este o aplicaţie online, lansată de Consiliul Concurenţei, care permite consumatorilor să afle preţurile practicate de către principalii comercianţi cu amănuntul de produse alimentare. Datele din Monitorul Preţurilor Produselor Alimentare sunt încărcate de lanţurile de magazine care participă la proiect: Carrefour, Kaufland, Penny, Selgros, Mega Image, Lidl, Cora şi Auchan.
Decizia de sancţionare va fi publicată pe site-ul autorităţii naţionale de concurenţă, după eliminarea informaţiilor cu caracter confidenţial.
Citește și ANPC, controale susținute în piețe și restaurante
Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor va demara, în perioada următoare, acţiuni de control pentru supravegherea pieţei produselor alimentare şi a unităţilor de alimentaţie publică, a anunţat directorul general al instituţiei, Paul Anghel.
Vor fi verificate unităţi de tip fast-food, restaurant auto-servire, bufet tip expres, pizzerie-snack-bar, restaurante, terase, rotiserii, braserii şi berării.
"Se vor verifica, în principal, calitatea alimentelor (inclusiv a preparatelor culinare) şi a băuturilor comercializate (existenţa documentelor de provenienţă, verificarea directă a caracteristicilor organoleptice a alimentelor, respectiv, a mâncărurilor preparate existente la comercializare, încadrarea în data durabilităţii minimale, respectiv data limita de consum), atât pentru alimentele comercializate ca atare, cât şi pentru cele preparate (comercializarea lor în ziua în care au fost preparate). De asemenea, comisarii ANPC vor verifica condiţiile de expunere, prezentare şi comercializare ale alimentelor, respectarea prevederilor legale la transportul şi depozitarea produselor alimentare (respectarea condiţiilor de temperatură impuse de actele normative în vigoare sau de producători, expunerea la comercializare)", a scris Anghel pe pagina sa de Facebook.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.