Publicitate
Prima mașină electrică produsă de Ferrari va costa cel puțin 500.000 de euro, conform Reuters.
Marca italiană, renumită pentru motoarele sale puternice pe benzină, a declarat că va lansa o mașină electrică la sfârșitul anului viitor, iar prețul planificat arată încrederea mărcii de lux în faptul că șoferii bogați sunt pregătiți pentru noul său model, chiar dacă producătorii auto reduc drastic prețurile vehiculelor electrice pe fondul unei cereri în scădere.
Prețul, care nu include preferințele personale ale clientului care, de obicei, ridică costurile cu 15-20% față de prețul inițial, este cu mult peste prețul mediu de vânzare de aproximativ 350.000 de euro al unui Ferrari dar și față de multe modele electrice de lux ale mărcilor rivale.
Într-un segment mai puțin exclusivist, prețul modelului electric Taycan, produs de Porsche, pornește de la aproximativ 100.000 de euro.
Noua fabrică Ferrari pentru modelul electric este o mișcare îndrăzneață pentru companie, care a livrat mai puțin de 14.000 de mașini anul trecut. Această nouă uzină va crește capacitatea de producție la aproximativ 20.000 de mașini, relatează Reuters. În unele cazuri listele de așteptare pentru unele modele pot depăși doi ani.
"Aceasta nu se va reduce. A fi pe lista de așteptare este în sine un simbol al statutului", a spus Caldato, remarcând o creștere a numărului de potențiali clienți bogați pe piețele emergente, cum ar fi India și Orientul Mijlociu.
Noua fabrică din Maranello va oferi Ferrari o linie suplimentară de asamblare a vehiculelor și va produce, de asemenea, mașini pe benzină și hibride, dar și componente pentru hibrizi și mașini electrice. Aceasta va fi complet operațională în trei-patru luni, a precizat sursa citată.
Un al doilea model EV este, de asemenea, în curs de dezvoltare, conform aceleiași surse, adăugând că procesul se află într-un stadiu incipient și că este posibil ca firma să nu dorească să crească producția totală la 20.000 de vehicule pe an, cel puțin pe termen scurt.
Directorul general Benedetto Vigna le-a spus acționarilor Ferrari în aprilie că "uzina de ultimă generație ne va asigura o flexibilitate și o capacitate tehnică peste nevoile noastre pentru anii următori".
Rivalul Lamborghini intenționează să înceapă să vândă primul său model electric în 2028. Directorul general al companiei, Stephan Winkelmann, a declarat pentru Reuters că este mai important să ai produsul potrivit decât să fii primul.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.