După data de 31 martie anul viitor expiră actualul sistem de compensare a prețurilor la energie, acea faimoasă plafonare. Va exploda piața, vor crește facturile? Laurențiu Urluescu îndeamnă la calm.
Lucruri bune!
”Lucrurile bune sunt legate de acel plafon de 1,3 lei. De ce spun lucruri bune, pentru că în momentul de față există deja oferte în piață pentru perioada de după 1 aprilie anul viitor și care au prețuri sub acel plafon. Ceea ne arată că dacă mâine s-ar desființa această schemă de ajutor, vor fi oferte sub 1,3 lei.
Nu uitați un lucru pe care deja l-ați făcut
În acest context, Laurențiu Urluescu a ținut să aducă aminte consumatorilor ”un lucru pe care mulți deja l-au făcut în trecut”. Sper, a continuat el, ”că de la 1 aprilie anul viitor să fie competiție în piață”, astfel încât consumatorii să poată, în condițiile în care constată că prețul de pe factură nu este cel mai bun sau serviciile furnizorului nu sunt pe placul clientului, să-și schimbe furnizorul.
Este un termen de 24 de ore
”Sunt 100 și ceva de furnizori în piață”, a menționat președintele Asociației Furnizorilor de Energie din România (AFEER), subliniind că pentru consumatorul casnic un astfel de demers poate fi efectuat oricând. ”Este un termen de 24 de ore pentru schimbarea furnizorului”, a menționat Laurențiu Urluescu. ”Eu chiar recomand. Personal l-am schimbat”, a adăugat el.
Nici măcar așa ceva nu mai trebuie să faceți
Potrivit spuselor sale, această schimbare nu implică aspecte tehnice. ”Este doar o parte contractuală. Nu trebuie să vină nimeni la dumneavoastră acasă pentru înlocuirea contorului. Trebuie să semnați cu noul furnizor oferta care vă convine sau să cereți o ofertă mai bună. Nici măcar nu mai trebuie să contactați vechiul furnizor. Noul furnizor ia legătura cu cel vechi. În plus, cei de la ANRE au făcut o platformă, unde puteți schimba furnizorul fără să mai contactați noul furnizor”, a precizat președintele AFEER.
Cine de ce se ocupă
El precizat, totodată, că toți furnizorii acoperă întreaga țară. ”Diferențierea zonală este doar pe partea de distribuție, dar aici vorbim deja de o chestiune tehnică. Pentru că distribuitorul este cel care vă montează contorul, este cel care are grijă de rețea în cazul în care aveți o întrerupere de tensiune, de exemplu. Dumneavoastră aveți un număr de urgență, care este numărul distribuitorului și el se ocupă de partea această. Furnizorul se ocupă doar de partea contractuală”.
O chestiune care îi poate afecta pe consumatori
Ce se va întâmpla de la 1 aprilie? Este de așteptat ca lucrurile să revină la normal într-un ritm lin sau ar putea apărea turbulențe dacă nu se iau măsurile de care este nevoie?
”Eu sper să fie o revenire lină, fără dificultăți. Iar unul dintre cele mai urâte lucruri care se pot întâmpla este neinformarea consumatorului”, a spus invitatul emisiunii ”Totul despre bani”. El a amintit că, la ultima reliberalizare a prețurilor a fost o lipsă de informare din partea autorităților, astfel că lucrurile nu au ieșit ”foarte roz”. Acum este re-re-reliberalizarea este mult mai delicată și îi poate afecta pe consumatorii cu 0,68. De aceea, consider că este foarte important ca toți consumatorii să știe că de la 1 aprilie se schimbă ceva în sistemul de furnizare a energiei electrice și să fie atenți la ce facturi primesc, iar în cazul în care li se pare că ceva nu este în regulă sau oferte în piață cu prețuri mai bune, să schimbe furnizorul”, a recomandat Laurențiu Urluescu.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.