Greg Ulmer, șeful diviziei de aviație a companiei, a menționat că menținerea prețului sub rata inflației va fi o provocare, având în vedere creșterea costurilor materiilor prime și presiunile inflaționiste generale.
Impactul inflației și alți factori
"Inflația este reală. Costul materiilor prime a crescut. Costul tuturor lucrurilor a crescut, așa că există doar o presiune a inflației în sistem", a spus Ulmer la Salonul Aeronautic de la Farnborough. De asemenea, modernizările și complexitatea crescândă a avionului, împreună cu propunerea Pentagonului de a reduce achizițiile planificate pentru 2025, ar putea contribui la această creștere a prețurilor.
Negocierile pentru loturile 18 și 19
Lockheed Martin trebuie să ajungă la un acord pentru următoarele două loturi de producție de F-35 înainte de octombrie, altfel va trebui să finanțeze din resurse proprii menținerea liniei de producție, lucru care ar putea afecta investitorii. "Suntem în continuare în negocieri cu guvernul SUA cu privire la contractele de producție pentru loturile 18-19. Fără instrucțiuni contractuale suplimentare, vom depăși autorizația contractuală și finanțarea actuală în cursul celui de-al treilea trimestru al anului 2024", se arată în declarația companiei.
Prețurile actuale și provocările viitoare
Ultimul contract pentru loturile 15-17 a stabilit costul mediu al variantei F-35A la 82,5 milioane de dolari, F-35B la 109 milioane de dolari și F-35C la 102,1 milioane de dolari. Aceste prețuri au fost ușor mai mari decât cele din loturile precedente, dar totuși mai mici în termeni reali. Lockheed colaborează strâns cu guvernul SUA pentru a stabili prețuri corecte și rezonabile pentru următoarele loturi.
Deblocarea stocului de F-35
În timp ce negocierile continuă, Lockheed a început să elimine un stoc de F-35 acumulat la instalațiile sale din cauza problemelor legate de noile tehnologii, denumite Technology Refresh 3 (TR-3). Compania intenționează să livreze aproximativ 20 de aeronave pe lună pentru a elimina restanțele în următoarele 12-18 luni.
Provocările tehnologice și financiare
Noile avioane nu vor avea încă actualizarea completă TR-3. Clienții F-35 au fost de acord să accepte avioane cu o versiune provizorie a pachetului, considerând că o capacitate parțială este mai bună decât nimic. Lockheed se așteaptă ca întreaga capacitate de luptă TR-3 să fie gata în primăvara anului viitor, dar recunoaște că există riscuri în ceea ce privește programul.
Reținerea plăților și blocul 4
În timpul întreruperii livrărilor de TR-3, Pentagonul a reținut 7 milioane de dolari pentru fiecare avion. Lockheed negociază acum termenii eliberării acestor fonduri. Hardware-ul și software-ul TR-3 sunt esențiale pentru viitoarele actualizări Block 4, programul suferind întârzieri și depășiri de costuri care au împins unele capacități planificate până în anii 2030.
Modernizarea motorului și sistemului de răcire
Pentru a face față nevoilor de putere ale viitoarelor upgrade-uri Block 4, programul trebuie să modernizeze motorul și sistemul de răcire ale avioanelor existente. Modernizarea motorului, conform Pratt & Whitney, este în grafic pentru a fi lansată în 2029. Lockheed intenționează să organizeze o competiție pentru revizuirea sistemului de răcire, implicând companiile Honeywell și Collins Aerospace.
Lockheed Martin și Pentagonul sunt angajați activ în negocieri și colaborări pentru a gestiona aceste provocări și a asigura livrarea avioanelor F-35 în condiții optime, în pofida creșterii costurilor și a presiunilor tehnologice.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.