Într-un comentariu pentru postul de televiziune RTL/ntv, şeful Bundesbank a declarat marţi că se aşteaptă ca rata inflaţiei în Germania să scadă în decembrie, în urma plafonării preţului gazelor, introduse de Guvern.
În noiembrie, rata anuală a inflaţiei în Germania s-a situat la 10%, a confirmat săptămâna trecută Oficiul federal de statistică (Destatis).
În 2023, rata anuală a inflaţiei se va atenua la 7%, înainte de a scădea semnificativ începând din 2024, a previzionat Joachim Nagel.
Va fi nevoie de o perioadă de timp între 18 luni şi doi ani pentru ca efectele majorărilor de dobânzi să se facă simţite. "De aceea trebuie să fac apel la răbdare în acest moment", a declarat şeful Bundesbank.
Pentru a reduce inflaţia în zona euro, Banca Centrală Europeană a majorat săptămâna trecută dobânda de politică monetară cu 50 de puncte de bază, la 2,5%, a patra creştere consecutivă.
În cele mai recente prognoze, BCE se aşteaptă ca rata inflaţiei în zona euro să se situeze la 8,4% în 2022, la 6,3% în 2023 şi la 3,4% în 2024.
Luna aceasta, Bundesbank şi-a revizuit vineri în creştere prognozele de inflaţie în Germania, de la 4,5% până la 7,2% pentru 2023, şi de la 2,6% până la 4,1% pentru 2024.
În condiţiile în care inflaţia în Germania, precum şi în ansamblul zonei euro, va rămâne peste ţinta de 2% până în 2025, Banca Centrală Europeană trebuie să continue să acţioneze cu fermitate, declara recent Joachim Nagel. "În ceea ce priveşte zona euro pe ansamblu, nu trebuie să ne reducem eforturile de politică monetară destinate aducerii inflaţiei înapoi la ţinta noastră de 2%", a spus preşedintele Bundesbank.
Fiecare membru al Board-ului Lufthansa va primi ca bonus câteva milioane de euro pentru 2021 şi 2022, chiar dacă operatorul aerian german a primit în acea perioadă ajutor de stat, a anunţat miercuri publicaţia Handelsblatt, transmite Reuters.
Consiliul de supervizare al Lufthansa, cel mai mare transportator aerian din Europa, a aprobat plăţile la o reuniune care a avut loc la începutul acestei luni. Totuşi, unii reprezentanţi ai angajaţilor au votat contra plăţilor, deoarece ar încălca condiţiile pachetului de salvare, susţine Handelsblatt, citând surse din companie.
Fondul de stabilizare economică al Guvernului Germaniei a salvat Lufthansa de la faliment în timpul pandemiei cu un pachet de sprijin în valoare totală de 9 miliarde de euro. În septembrie, autorităţile de la Berlin au vândut toate acţiunile pe care le mai deţineau la Lufthansa.
Un purtător de cuvânt al Lufthansa a declarat pentru Handelsblatt că banii nu vor fi plătiţi până în 2025, cu condiţia ca totul să meargă bine până atunci, ceea ce înseamnă că plăţile nu vor fi retroactive, ci parte a unui bonus pe termen lung.
Un purtător de cuvânt al Lufthansa nu a răspuns solicitărilor Reuters de a comenta informaţiile publicate de Handelsblatt.
La fel ca restul transportatorilor aerieni, Lufthansa suferă de pe urma unei penurii de angajaţi, după ce numeroşi salariaţi ai companiilor aeriene au părăsit definitiv sectorul după pandemie. Chiar şi Lufthansa a eliminat 30.000 de posturi între 2020 ş 2021, din cauza crizei provocate de pandemie.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.