Publicitate
"În acest moment, din datele pe care le avem de la Comisie, pe cererea de plată numărul unu doar 11 ţări au primit aprobare, iar pe cererea de plată numărul doi - cinci ţări. Ca atare, în acest moment, putem să declarăm că suntem în limitele de timp, în acord cu cele aprobate la nivelul Comisiei şi am toată încrederea că o să reuşim să obţinem aprobarea pentru cererea de plată numărul doi", a declarat Ciucă la finalul şedinţei Biroului Executiv al PNL.
El a arătat că în şedinţa conducerii PNL a punctat nevoia continuării îndeplinirii jaloanelor şi ţintelor din PNRR pentru a se primi aprobarea pentru cererea de plată numărul doi în timpul cel mai scurt şi a se pregăti cererea de plată numărul trei.
Cât a reușit România să cheltuie din banii alocați prin PNRR. Marcel Boloș a explicat
Marcel Boloș, ministrul Fondurilor Europene, invitat la emisiunea D'Economic News, a vorbit despre fondurile pe care România le-a primit din PNRR.
Ministrul Fondurilor Europene a început prin a explica câți bani ar putea România să încaseze și câți bani a cheltuit din fondurile PNRR.
Marcel Bolos a declarat că: ”Planul Național de Redresare și Reziliență are un buget impresionant de 29 de miliarde de euro și totodată o perioadă scurtă de implementare, ceea ce ne face ca să fim pe deplin conștienți atât de însemnătatea lui, dar și de responsabilitatea pe care o avem pentru ca proiectele de infrastructură să se deruleze în timpul planificat”.
Oficialul a mai adăugat că: ”Sigur, dacă avem 6,3 miliarde euro în cont, acest lucru se datorează cererii de prefinanțare pe care am avut-o aprobată și transferați banii de la Comisia Europeană și cererea de plată numărul 1, pentru care, de asemenea, cele 2,6 miliarde euro au intrat în contul de disponibil al României”.
Boloș a recunoscut că ”la capitolul plăți, nu stăm prea bine și recunosc acest lucru”, a afirmat ministrul care a continuat explicând că ”anul 2022 a fost anul în care am parcurs cele mai multe proceduri de achiziție publică și am încheiat contracte de execuție de lucrări pentru proiectele de infrastructură, în special pentru infrastructura rutieră, respectiv autostrada Ploiești-Pașcani, dar și parte din autostrada Transilvania, partea Sălajului-Nădășelu, sau parte din secțiunea 2 a lotului de autostradă Lugoj-Deva, pentru care, de asemenea s-au încheiat contractele de achiziție publică, dar și pentru o parte din contractele de finanțare care privesc eficiența energetică și proiectele de reabilitare termică pe care le știm, ale blocurilor de locuințe, dar și pentru clădirile instituțiilor publice. Astfel am creat premisele pentru acest an ca să putem să avem plăti din cei 6,3 miliarde euro și, sigur, pentru o parte din bani trebuie parcurse procedurile de achiziție publică. Însă e important ca mecanismele PNRR-ului să poată să se deruleze și să putem cu adevărat să facem plăți”. Citește mai mult AICI
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.