Premierul Ciucă dă asigurări că, la sfârşitul anului 2022, inflaţia nu va depăşi 13%

DCBusiness Team |
Data publicării:

Nicolae Ciucă: La sfârşitul anului inflaţia pe 2022 nu va depăşi 13%.

Premierul Nicolae Ciucă a declarat că, din analiza efectuată la nivelul Guvernului, la sfârşitul anului inflaţia pe 2022 nu va depăşi 13%.

" Datele legate de inflaţie pentru luna noiembrie sunt cele pe care dumneavoastră le-aţi menţionat, a ajuns la aproape 17%, în comparaţie cu luna noiembrie din anul 2021. Deci, putem spune că inflaţia în anul 2021, în luna noiembrie, a fost mult mai mică în comparaţie cu celelalte luni din anul trecut, iar în analiza pe care am făcut-o atunci când am primit aceste cifre a rezultat foarte clar că la sfârşitul anului inflaţia pe 2022 nu va depăşi 13%. Este doar un procent, o cifră de comparaţie între inflaţia pe luna noiembrie 2022, comparativ cu luna noiembrie 2021", a declarat Nicoale Ciucă, joi seară, într-o conferinţă de presă la Ambasada României la Paris.

Întrebat dacă se aşteaptă la o scădere a preţurilor în lunile februarie-martie ale anului viitor, premierul a spus: "Am discutat cu specialiştii de la Ministerul de Finanţe, am discutat cu specialiştii de la Banca Naţională şi am încercat să identificăm evoluţia viitoare pentru 2023. Din datele pe care le-am primit există o tendinţă în scădere pentru anul 2023 şi aşa cum rezultă din analiză este foarte posibil ca inflaţia să se apropie de 10%".

 

Inflaţia, invazia din Ucraina şi costul serviciilor medicale - principalele motive de îngrijorare pentru români 

 

Inflaţia este principala îngrijorare pentru două treimi dintre consumatorii din România, aceasta fiind urmată de invazia din Ucraina şi costul serviciilor medicale, conform studiului "Consumer Sentiment Survey", realizat în noiembrie de o companie de consultanţă în management.

Cercetarea a urmărit trei teme (cum se simt consumatorii, ce observă aceştia şi cum reacţionează) şi a înregistrat aproximativ 1.000 de respondenţi, cu vârsta de peste 18 ani din toate categoriile de venituri.

Astfel, potrivit McKinsey&Company România, consumatorii români se adaptează la incertitudinea în creştere. În ultimele 4-6 săptămâni, 80% dintre aceştia şi-au schimbat comportamentul atunci când au cumpărat alimente şi produse esenţiale, de exemplu au ales produse de uz casnic mai ieftine sau marca proprie a retailerului. Românii au ales branduri mai ieftine sau de tip marcă proprie mai ales în ceea ce priveşte produsele de uz casnic (77%), gustările şi dulciurile (71%), alimentele congelate (70%), lactatele şi ouăle (67%).

În acelaşi timp, în ultimele 4-6 săptămâni, 30% dintre consumatori au schimbat magazinul de la care îşi fac cumpărăturile, nedistingându-se clar un format de retail câştigător. Cei care au făcut acest lucru au fost motivaţi de preţurile mai mici (35%) şi de economii în ceea ce priveşte costurile cu benzina (18%). Aproximativ 22% dintre respondenţi au spus că au luat această decizie pentru a obţine un raport calitate-preţ mai bun sau strict o calitate mai bună.

"Inflaţia a fost percepută ca fiind una dintre primele trei surse de îngrijorare de peste 80% dintre respondenţi şi ca fiind preocuparea numărul unu de către două treimi dintre consumatori. Ca urmare, consumatorii îşi direcţionează cheltuielile către bunuri esenţiale şi către retaileri precum discounterii, hipermarketurile şi supermarketurile. Comparativ cu alte ţări din Europa, doar britanicii sunt mai îngrijoraţi decât românii de creşterea preţurilor, inflaţia fiind cel mai important motiv de îngrijorare pentru 69% dintre britanici. Mai puţin îngrijoraţi de creşterea preţurilor sunt italienii (52%), spaniolii (53%), francezii şi germanii (57%), notează realizatorii studiului.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.9774
Diferența 0.0002
Zi precendentă 4.9772
USD
Azi 4.3833
Diferența 0.0099
Zi precendentă 4.3734
Schimb
in
EUR flag1 EUR = 4.9775 RON
USD flag1 USD = 4.3845 RON
GBP flag1 GBP = 5.8531 RON
CHF flag1 CHF = 5.2865 RON
AUD flag1 AUD = 2.8063 RON
DKK flag1 DKK = 0.6667 RON
CAD flag1 CAD = 3.1620 RON
HUF flag1 HUF = 0.0123 RON
JPY flag1 JPY = 0.0306 RON
NOK flag1 NOK = 0.4211 RON
SEK flag1 SEK = 0.4534 RON
XAU flag1 XAU = 462.1452 RON
Monede Crypto
1 BTC = 416818.24RON
1 ETH = 7956.29RON
1 LTC = 381.93RON
1 XRP = 10.20RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: Error% p.a.
ROBOR:
3 luni: 5.93%
6 luni: 5.97%
12 luni: 5.99%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
IndiceUltima valoareVariatie
BET17428.65-0.02%
BET-BK3254.80-0.09%
BET-EF948.63-0.06%
BET-FI60041.79-0.91%
BET-NG1258.59-0.13%
BET-TR38433.08-0.02%
BET-TRN37356.84-0.02%
BET-XT1490.13-0.13%
BET-XT-TR3230.19-0.13%
BET-XT-TRN3146.47-0.13%
BETAeRO849.111.32%
BETPlus2568.64-0.04%
RTL38897.87-0.03%

Opinii

Cosmin Marinescu

România Europeană – tablou grafic comparativ în Economic@BNR

Cu susținerea Consiliului de Administrație al...

Prof. Mircea Coșea

Consecințele politicii lui Donald Trump de scădere a dolarului 

Donald Trump ar dori să vadă dolarul să scadă...

Mircea Coșea

Comunicate de presa

Panouri fotovoltaice / Foto: Freepik

Parcuri fotovoltaice. Alte 60 de contracte semnate cu primării și entități publice

Ministrul Energiei, Sebastian Burduja, anunță...

Panouri fotovoltaice /FOTO: Pagina de Facebook a AFM

Guvernul a aprobat bugetul Administrației Fondului pentru Mediu pentru anul 2025

În ședința de Guvern de astăzi, la propunerea...

Leadership creativ

POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2025 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
pixel