Marți a avut loc o demonstație cu o locomotivă de manevră, adică o locomotivă care este folosită la deplasarea vagoanelor pentru a asambla trenuri de marfă, care a efectuat o serie de operațiuni fără intervenție umană.
În acest proiect au fost implicați Alstom, producătorul francez de TGV, TER, metrou și alte tramvaie, administratorul olandez de infrastructură ProRail și operatorul belgian Lineas, scrie Le Figaro.
Locomotiva a pornit, a rulat, a reușit să depășească obstacolele de pe calea ferată și și-a îndeplinit misiunea în mod autonom. Acest lucru se datorează sistemelor sale de automatizare, senzorilor inteligenți și radarelor. "Această demonstrație arată că Alstom are tehnologia și know-how-ul necesare pentru a se asigura că trenurile de manevră pot "vedea" și reacționa în siguranță la o situație neașteptată, fără nicio intervenție umană", spune Jean-François Beaudoin, președinte al departamentului Digital Solutions al Alstom.
Economisirea energiei
Spre deosebire de metrourile automate, care funcționează de zeci de ani, trenurile se pot confrunta cu capriciile vremii și cu diverse obstacole (oameni, animale, pietre, crengi căzute pe șine etc.). Să le detectezi, să le recunoști, să decizi să încetinești sau să oprești trenul... pe scurt, să gestionezi incidentele: în asta constă dificultatea. "Am început să eliminăm principalele obstacole în calea creării unor sisteme feroviare complet autonome într-un mediu deschis", a explicat Jean-François Beaudoin.
Avantajele trenului autonom, care va fi urmărit cu o precizie de un metru de sateliți de navigație, cum ar fi GPS sau Galileo. "Automatizarea le permite operatorilor să facă mai mult și mai bine, îmbunătățind capacitatea de transport cu până la 30%. Acest lucru se realizează prin introducerea mai multor trenuri de călători sau de marfă pe aceeași linie", spune Jean-François Beaudouin.
Reducerea facturii la energie
Consumul de energie electrică este optimizat de trenul autonom. Acesta din urmă "conduce" într-un mod constant, în timp ce doi lucrători feroviari nu conduc în același mod și au nevoie de timp pentru a se adapta atunci când lucrează pe o linie nouă. Experții estimează că trenul autonom ar duce la economii de energie de 20-30%, la costuri de exploatare mai mici și la o îmbunătățire semnificativă a fiabilității.
Citește și:
Alstom și Engie ajută Nestle Waters să elimine emisiile de CO2
Nestle Waters France va utiliza un tren de marfă alimentat cu hidrogen pentru transportul apei minerale VITTEL, începând din 2025.
Sistemul inovator va fi dezvoltat de Alstom, iar hidrogenul va fi furnizat de ENGIE. Noul sistem va permite tracțiunea ecologică a locomotivelor pe tronsoanele de cale ferată care nu sunt electrificate, după cum a explicat Nestle. Acest lucru înseamnă că o singură locomotivă poate asigura transportul pe întregul traseu.
Sistemul presupune un vagon generator de hidrogen care va furniza energie electrică locomotivei. De acest serviciu va beneficia transportul de apă minerală naturală VITTEL între fabrica situată în Vosgi și diferitele sale centre de distribuție din Franța. Mai precis, Nestle Waters menționează rutele Vittel-Arles și Vittel-Montreuil Bellay ca fiind posibile beneficiare ale serviciului.
"În cele din urmă, acest proiect ar trebui să permită Nestlé Waters să reducă emisiile cu 10.000 de tone de CO2 pe an", a subliniat compania. Parteneriatul dintre Nestlé Waters și Alstom și ENGIE a fost lansat în aprilie anul trecut. Acest proiect va face din Nestle Waters prima companie europeană care se va baza pe hidrogenul regenerabil, după cum a susținut compania. Citește mai mult AICI
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.