Comisia Europeană a anunţat marţi că a informat Polonia că va reţine din fondurile europene care urmează a-i fi oferite o amendă pentru nerespectarea unei decizii a Curţii de Justiţie a UE, ceea ce reprezintă o premieră, relatează AFP.
Executivul european va începe în "zece zile lucrătoare" recuperarea acestor penalităţi de întârziere legate de neînchiderea unei mine de cărbune, a precizat un purtător de cuvânt, Balazs Ujvari.
Suma este datorată pentru perioada 20 septembrie - 19 octombrie 2021, a explicat el. Asta înseamnă aproape 15 milioane de euro.
Purtătorul de cuvânt al CE nu a dorit să indice din ce fonduri europene va fi dedusă suma.
Penalităţile sunt aplicate chiar dacă Varşovia şi Praga au semnat la 3 februarie un acord asupra acestei mine uriaşe de la Turow, situată în apropiere de frontierele cu Cehia şi Germania, care pune capăt diferendului.
"Prin această compensare, Comisia îşi respectă obligaţia legală de a recupera sancţiunile financiare impuse de Curtea de Justiţie" şi pe care Polonia a refuzat să le plătească, a adăugat purtătorul de cuvânt.
În mai 2021, Curtea de Justiţie a UE a dispus ca guvernul polonez, în cadrul unei decizii provizorii (de urgenţă), să închidă mina de la Turow, din cauza efectelor nocive pentru mediu, în aşteptarea unei decizii pe fond.
În septembrie, instanţa a ordonat ca Varşovia să plătească o penalitate de 500.000 de euro pe zi până la închiderea minei, potrivit Agerpres.
Citeşte şi: Piaţa auto europeană îşi revine cu greu. Nici în 2022 vânzările nu vor atinge nivelul anterior crizei
Piaţa auto din Uniunea Europeană ar urma, potrivit estimărilor specialiştilor, să înregistreze, anul acesta, o creştere de 7,9%, după doi ani de declin. Cu toate acestea, vânzările vor fi cu circa 20% sub nivelul la care erau în anul 2019, înaintea pandemiei de coronavirus, a anunţat marţi Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).
Această asociaţie, care îi reprezintă pe cei 16 mari constructori auto din Europa, a subliniat că avansul de 7,9% din acest an vine după un an 2021 foarte slab, când piaţa auto europeană a înregistrat un declin de 2,4% şi au fost înmatriculate doar 9,7 milioane de autoturisme.
"În condiţiile în care aprovizionarea cu cipuri ar urma să se stabilizeze în 2022, ACEA prognozează că înmatriculările de autoturisme în UE vor reveni pe creştere în acest an, ajungând la 10,5 milioane de unităţi", a informat organizaţia într-un comunicat de presă, transmite Reuters.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.