În urma afirmațiilor lansate în spațiul public, potrivit cărora sumele menționate în planul de investiții al Companiei Municipale Parking București S.A. pentru achiziția de parcometre și soft de administrare sunt foarte mari, facem următoarele precizări:
Sistemul de gestionare inteligenta a parcajelor, care utilizeaza o tehnologie ultramoderna, va reprezenta o premiera pentru Romania, iar sumele mentionate in spatiul public NU reprezinta costurile de achizitie, cei care au emis aceste teorii fie au facut-o din ignoranta fie pentru a denigra, in defavoarea adevarului si interesului cetatenilor, proiectele Primariei Capitalei si ale Companiilor Municipale.
Subliniem faptul ca sumele incluse în anexa Proiectului de Hotărâre reprezinta prevederi bugetare maximale, estimate în baza unei cercetări primare de piată internă și internațională, pentru echipamente și softuri similare! Mai mult decat atat, sumele la care se face referire nu reprezinta doar costurile estimative pentru achizitia parcometrelor ci includ avizele, montarea, verificarea, service și mentenanță pentru o perioadă de 5 ani iar prețul estimat este unul de LISTĂ și nu înseamnă că va fi plătit în final!
In ceea ce priveste situatia parcarilor din Bucuresti, reamintim faptul ca parcajele publice din Capitală, cu mici excepții, nu au fost modernizate de la darea lor în folosință. Compania Municipală Parking București S.A. are un plan de investiții ambițios, prin care se urmărește, pe lângă extinderea fondului de parcaje, și o gestionare ,,smart” a locurilor existente, prin oferirea unor soluții de plată moderne și variate.
Acest lucru se poate face prin achiziția unor echipamente de ultimă generație, care să fie fiabile, rezistente la intemperii și variații mari de temperatură, ușor de folosit (user friendly), prietenoase cu mediul înconjurător (green solution).
Iată doar câteva dintre facilitățile pe care parcometrele avute în vedere le oferă: permit plata prin introducerea numărului de înmatriculare al autovehiculului, acceptă bancnote, monede, card bancar fizic sau virtual, au un ecran digital color, cu pictograme, ușor de utilizat, au sisteme de siguranță la vandalizare sau furt, sisteme de siguranță a datelor utilizatorilor, sunt alimentate de panouri solare.
În legătură cu sistemul informatic integrat de administrarea parcajelor, facem mențiunea că acesta este o platformă complexă (de tip Internet of things), concepută special pentru interconectarea, în timp real, a camerelor video de supraveghere, a parcometrelor și a terminalelor angajaților societății. O caracteristică high-tech, introdusă în premieră în sistemul de management al parcărilor din România, este reprezentată de posibilitatea determinării, în timp real, a gradului de ocupare a parcajelor, cu ajutorul camerelor de monitorizare dotate cu licență de tip Video analytics, în loc de utilizarea clasică a senzorilor de parcare, care pot fi deteriorați de multipli factori externi. Nu în ultimul rând, sistemul informatic de gestiune va cuprinde și un centru de comandă și control (videowall, data center, call center).
Asigurăm bucureștenii că sistemul de gestionare inteligentă a parcajelor va fi unul modern, eficient și întreaga activitate a societății este una transparentă, care se desfășoară cu respectarea tuturor prevederilor legale.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.