De altfel, Elon Musk le-a și spus acest lucru acționarilor Tesla, în vara anului trecut. SUV-ul electric Model Y ar urma să devină cea mai bine vândută mașină din lume în 2023, depășind inegalabila Toyota Corolla. Renumit pentru previziunile sale uneori hazardate, miliardarul american a stârnit circumspecția interlocutorilor săi. Cu toate acestea, valoarea vânzărilor înregistrată în primul trimestru, date calculate de JATO Dynamics pentru publicația americană Motor1, îi dă acum dreptate. Aproximativ 267.000 de Tesla Model Y au fost vândute la începutul anului 2023, față de 256.400 de Toyota Corolla.
De asemenea, este pentru prima dată când o mașină 100% electrică devine cel mai bine vândut model din lume. Consultantul Juan Felipe Munoz de la JATO Dynamics consideră că "este o veste importantă pentru industria auto". Cel puțin, confirmă două tendințe structurale de pe piață. Pe de o parte, că revoluția mașinilor electrice este în plină desfășurare și, pe de altă parte, că producătorul american, care va sărbători anul acesta 20 de ani de la înființare, a ajuns în rândul constructorilor istorici cu capacități industriale fenomenale. La care am putea adăuga succesul modelelor SUV.
Piețele țărilor emergente
Tesla Model Y a fost lansat în 2020. De atunci, volumul vânzărilor a urmat o ascensiune fulminantă, aproape dublându-se (91%) între 2021 și 2022. Iar tendința ascendentă continuă și în acest an. Cu 267.200 de Model Y vândute în primele trei luni din 2023, Tesla și-a crescut vânzările cu 69% față de primul trimestru din 2022. Cifrele furnizate de JATO Dynamics relevă că "Model Y a înregistrat performanțe bune în China, principala sa piață de desfacere, în Statele Unite, unde a crescut cu 68%, și în Europa, unde a devenit cel mai bine vândut vehicul".
Aceste rezultate excelente nu au împiedicat Toyota să își mențină poziția de lider în vânzările globale. Constructorul japonez domină restul primelor 5 cele mai bine vândute mașini din lume în primul trimestru, Corolla fiind retrogradată pe locul al doilea, urmată de Hilux, RAV4 și Camry. Acestea sunt vehicule foarte populare pe piețele emergente, care, potrivit JATO Dynamics, reprezintă 20% din vânzările globale. Problema prețului este cea care frânează expansiunea Tesla pe aceste piețe. Recentele reduceri de preț ale Tesla, de aproximativ 15%, ar putea explica succesul continuu din ultimele luni.
Citește și Steve Wozniak: Dacă vrei să mori de mâna Inteligenței Artificiale ia-ți o Tesla
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.