Gigantul transportului maritim, Maersk, a avertizat joi că perturbările ar putea dura până la un an, arată CNN.
Militanții Houthi, susținuți de Iran, și-au intensificat atacurile asupra navelor la sfârșitul lunii noiembrie, ca represalii la războiul Israelului împotriva Hamas.
Întârzierile și costurile suplimentare rezultate pentru companiile de transport maritim au alimentat efectele economice negative asupra consumatorilor, care se luptă deja de o perioadă prelungită cu inflație galopantă, iar ca urmare ar putea fi loviți de noi creșteri de prețuri în consecința acestor atacuri.
A avut loc un "exod aproape în masă" al navelor mari de containere din Marea Roșie și din Canalul Suez, a declarat pentru Richard Meade, redactor-șef al publicației din acest domeniu, Lloyds List. Aceste nave, care transportă orice, de la haine, la telefoane mobile, provenite de la producătorii din Asia pentru clienții din Europa, au luat rute mai lungi pentru a evita zona.
Canalul Suez, care leagă Marea Roșie de Marea Mediterană, reprezintă 10-15% din comerțul mondial, include exporturile de petrol, și 30% din volumul global de transport maritim de containere.
Criza actuală și-a lăsat amprenta asupra Tesla, determinând compania să își întrerupă o parte din producție din cauza întârzierii livrărilor de piese auto în Germania, iar gigantul suedez de mobilă Ikea a avertizat, de asemena, cu privire la posibile penurii de produse.
"Nu suntem aproape de o rezolvare sau de o situație în care să vedem că comunitatea internațională este capabilă să asigure o trecere sigură", a declarat joi directorul general al Maersk, Vincent Cler,c într-un interviu acordat CNN.
Cu un milion de dolari mai mult
Consultantul unei companii din domeniu estimează că transportatorii, companii precum Maersk și Hapag-Lloyd vor plăti un milion de dolari în plus pe navă pentru a face o călătorie dus-întors în jurul vârfului sudic al Africii, marea majoritate a acestei cifre fiind reprezentată de costurile mai mari cu combustibilul.
În consecință, transportatorii au majorat tarifele de transport plătite de companii pentru ca mărfurile să fie transportate în continuare pe navele lor și au adăugat, de asemenea, suprataxe de urgență.
Costurile de transport maritim la nivel mondial pentru un container tipic de 12 metri s-au ridicat la 3.786 de dolari în această săptămână, în creștere cu 90% față de aceeași perioadă a anului trecut, potrivit Drewry World Container Index.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.