"Pe partea de externă, toată lumea se duce în Hurghada, Sharm el Sheikh şi Marsa Alam. Astea sunt destinaţiile vedetă ale ultimelor două luni. Şi sunt mai multe motive, unul dintre ele fiind faptul că alte destinaţii sunt închise. Şi în afară de charterele pe Egipt, oamenii mai merg în croazieră pe Nil. Noi am avut cinci croaziere pe Nil în această primăvară. Egiptul este locul 1 la extern", a afirmat Burcea.
Alte destinaţii căutate pentru această perioadă sunt Spania, Portugalia, Dubai, dar şi excursii către ţări mai îndepărtate precum Columbia sau Costa Rica.
"Se vinde şi Spania, dar mai puţin, şi, după părerea mea, e păcat, pentru că nu se ştie foarte clar că Spania este verde, că ne primeşte şi că infectării la acolo sunt din ce în ce mai puţine. Ca peste tot, vaccinarea şi lockdown-ul au produs efecte. Şi Portugalia la fel. Noi avem mai multe grupuri care pleacă în Portugalia şi în Madeira, dar nu este un boom cum ar trebui să fie pe Spania şi Portugalia, unde ar trebui să fie mai bine în această perioadă a anuli. Se mai vând excursii în Columbia, Sri Lanka, Costa Rica, sunt grupuri peste tot, dar grupuri mici. Avem însă un grup mare pe Dubai, fiind deja foarte mulţi turişti care sunt vaccinaţi şi nu mai există riscul carantinei la întoarcere. Sunt grupuri şi pe Antalya, chiar dacă Turcia este în zona galbenă, la fel şi Grecia", a spus Alin Burcea.
"Una peste alta e mai bine şi se vede luminiţa de la capătul tunelului, mai ales că o dată la două zile o ţară europeană îşi deschide graniţele pentru turism şi faptul că te primesc cu vaccin şi teste. Au anunţat Grecia, Bulgarii, Austria, Portugalia, deci uşor-uşor cam toate ţările în intervalul lunii mai vor primii turişti şi cu vaccinul şi cu teste", a completat reprezentantul ANAT.
Citește și: Masa de PAȘTE: Unde se găsesc cei mai IEFTINI COZONACI
Pe plan intern, Burcea consideră că o comunicare mai bună din partea autorităţilor în ceea ce priveşte restricţiile impuse de pandemie ar fi dus la vânzări mai mari pentru litoralul românesc.
"Vânzările pe turismul intern sunt constante, a fost un boom în ianuarie, când s-a vândut litoralul, dar nu fabulos. Personal mă aşteptam la o vânzare mai mare pe litoral, dar confuzia şi neclaritatea restricţiilor cred că a contribuit la asta, trebuia să fie un pic mai clar. A mai fost şi acea declaraţie nefericită, care a fost interpretată, că ar trebui purtată masca şi în apă... Toate informaţiile trebuiau date mai din timp, cum ar fi faptul că nu trebuie purtată mască pe malul mării, mai ales că avem mai puţine infectări acum. Apoi au mai fost alte declaraţii nefericite, cum că în Mamaia plajele nu sunt gata, ceea ce nu este adevărat. Pentru că eu am fost acolo şi în Mamaia şi Năvodari erau gata în proporţie de 70-80%, deci acum cred că sunt gata. Cred însă că trebuia prezentată altfel situaţia. Este foarte importantă comunicarea, ca întotdeauna în perioada asta pandemică. Şi toate mesajele astea au făcut să nu se vândă litoralul aşa cum ar fi trebuit. În concluzie se merge şi în litoral şi în staţiunile din ţară, dar cred că dacă era mai bună comunicarea, ar fi fost mai multă lume", a mai spus Burcea.
El consideră că litoralul românesc, dar şi celelalte staţiuni din ţară nu vor avea un grad mare de ocupare în luna iunie şi din cauza prelungirii anului şcolar până la finalul primei luni de vară.
"Din păcate, turismul românesc va avea de suferit în iunie, din cauza acestei prelungiri nefericite de către Ministerul Învăţământului a anului şcolar. După părerea mea, cred că se puteau gândi la turism în această lună iunie, pentru că nu cred că îngraşă porcul în ajun în şcoli până pe 27 iunie. Deci litoralul va avea de suferit în primul rând în urma dispariţiei voucherelor de vacanţă, a prelungirii şcolii până pe 27 iunie şi a lucrărilor din zona Mamaia, va afecta foarte grav luna iunie", a mai spus Alin Burcea.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.