Distribuirea tichetelor sociale pe suport electronic pentru produse alimentare și mese calde se face la domiciliul sau reședința destinatarilor finali, cu confirmare de primire, prin Compania Națională „Poșta Română” — S.A. În cazul persoanelor fără adăpost, distribuirea tichetelor sociale pe suport electronic pentru produse alimentare și mese calde se face de către Compania Națională „Poșta Română” — S.A. la autoritatea administrației publice și vor fi distribuite prin grija acesteia, pe bază de tabel nominal, care se transmite ulterior Companiei Naționale „Poșta Română” — S.A.
Pentru toate cazurile în care destinatarii finali ai sprijinului material nu se regăsesc cu adresă în situațiile centralizatoare, tichetele sociale pe suport electronic pentru achiziționarea de produse alimentare și/sau pentru asigurarea de mese calde se distribuie prin unitățile administrației publice în a căror rază teritorială își au domiciliul sau reședința, respectiv serviciul public de asistență socială în a cărui rază teritorială au fost identificați pe bază de tabel nominal, se precizează în mecanismul de implementare a măsurilor de acordare a unui sprijin material pentru anumite categorii de persoane defavorizate, în perioada 2024—2027, regulile de acordare, modalitatea și frecvența măsurilor de sprijin, precum și instituțiile responsabile.
Ministerul Muncii și Solidarității Sociale actualizează, prin instituțiile din subordonarea/coordonarea/sub autoritatea acestuia, listele cu destinatarii finali în luna anterioară celei în care se acordă sprijinul, cu evidențierea separată a modificărilor intervenite față de listele anterioare. În cazul sprijinului acordat pe suport electronic, pentru destinatarii finali nou-introduși se eliberează noi suporturi electronice.
În cazul în care destinatarul final nu se mai încadrează în categoriile prevăzute la art. 1 alin. (3)—(6), beneficiarul din cadrul Ministerului Investițiilor și Proiectelor Europene, în baza informărilor de la Ministerul Muncii și Solidarității Sociale, are obligația de a anunța unitățile emitente în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la certificarea situației înregistrate, în vederea sistării sprijinului material primit sub formă de tichet social pe suport electronic pentru produse alimentare și mese calde și sub formă de pachet cu produse alimentare.
În situația în care un destinatar final este omis în una din tranșele de acordare a sprijinului financiar prevăzut la art. 1 alin. (1) lit. a), din motive de indisponibilitate sau acuratețe a informațiilor la momentul efectuării verificării condițiilor de eligibilitate, acesta va fi cuprins în următoarea/următoarele situație/situații centralizatoare cu specificarea lunii de la care ar fi avut dreptul la sprijinul material, urmând să primească și sumele aferente acelei luni, se mai arată în document.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.