Această nouă poziție îi consolidează și mai mult influența și prestigiul, resurse valoroase pentru a-și avansa proiectele, în special dezvoltarea globală a Starlink, rețeaua sa de comunicații prin satelit.
Starlink: de la vis la realitate
tarlink, odată un proiect ambițios, este astăzi o realitate. Această divizie a SpaceX oferă deja acces la Internet în zone izolate, precum mijlocul oceanului. Totuși, unele țări rămân reticente în privința implementării acestuia, temându-se de prezența sateliților americani deasupra teritoriilor lor.
O credibilitate consolidată
Ascensiunea politică și mediatică a lui Elon Musk îi oferă o oportunitate unică de a promova expansiunea Starlink. Atenția crescută asupra sa, ilustrată prin creșterea acțiunilor Tesla după alegerile americane, aduce beneficii și altor companii pe care le conduce, inclusiv SpaceX. Ca și consilier al președintelui american, Musk ocupă o poziție care ar putea favoriza internaționalizarea Starlink.
De exemplu, în Africa de Sud, țara sa natală, Musk a negociat recent lansarea serviciilor Starlink. Pentru a depăși o regulă care impune o participare de 30% a bărbaților de culoare în companiile care operează pe teritoriul său, el a promis investiții locale, inclusiv pentru producția de baterii Tesla. Această abordare ilustrează o schimbare a echilibrului de putere: odinioară reticentă, Africa de Sud a fost convinsă de influența și investițiile strategice ale lui Musk.
O concurență tot mai acerbă
Totuși, Starlink nu este singur pe această piață extrem de competitivă. În noiembrie, CNES a prezentat IRIS², un proiect european de rețea satelitară multi-orbitală. Cu 300 de sateliți planificați până în 2030, acest proiect rămâne mult în urma celor aproape 7.000 de sateliți deja lansați de Starlink până în septembrie 2024. Totuși, această inițiativă europeană marchează un efort de a concura cu SpaceX în această „cursă a stelelor”.
Pe lângă IRIS², alți actori își fac loc în această luptă pentru conectivitatea spațială: OnoWeb (Eutelsat), Kuiper Systems (Amazon), Telesat Lightspeed (Telesat), China SatNet (guvernul chinez) și Roscosmos Satellite Internet (agenția spațială rusă). Fiecare dintre aceștia caută să câștige o cotă din această piață în plină expansiune, punând presiune pe Starlink să-și mențină avansul.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.