Alina a primit prima ei poziție de expat, așa că și-a luat familia și s-au mutat în Polonia. A acceptat propunerea fără să stea prea mult pe gânduri și, potrivit ei, este deschisă către noi experiențe similare în alte colțuri ale lumii, numai România nu.
De la poziţia de trade marketing manager lighters and shavers pentru România, Bulgaria şi Republica Moldova, Alina Enache a fost relocată în Polonia, acolo unde ocupă acum funcția de senior global strategy manager în cadrul companiei franceze BIC și se ocupă de categoria aparatelor de ras.
Mai exact, românca are responsabilitatea întregii categorii a aparatelor de ras la nivel global, astfel că se ocupă de strategia de brand, de strategia de comunicare, de strategia de piaţă, de P&L (contul de profit şi pierderi).
"Aici cariera mea a luat avânt. Rolul local m-a ajutat să cunosc în detaliu una dintre cele mai mari pieţe din regiune, iar rezultatele m-au recomandat pentru o poziţie regională nou-creată, aceea de marketing manager pentru Europa de Est - o grupare de 31 de pieţe. În 2019 firma a creat departamentul global de marketing şi eu am preluat responsabilitatea pentru categoria aparatelor de ras. (...) În fiecare zi călătoresc virtual pe un alt continent. Lucrez îndeaproape cu fabricile, cu departmentul de R&D (n.r. cercetare-dezvoltare), iar colegii din echipă sunt localizaţi peste tot în lume.
România mai poate să aştepte, nu se află pe lista mea de priorităţi", a mai spus ea.
Momentul în care au decis să se mute din România
Întrebată despre decizia de a se muta din România în anul 2011, Alina Enache a spus că: "decizia de a ne muta în Polonia am luat-o împreună cu soţul meu în 15 minute. Eram la o conferinţă în Berlin când şeful meu de la momentul acela m-a abordat cu propunerea de a prelua conducerea echipei de marketing din Polonia. Dacă nu ne place, ne putem întoarce oricând în ţară unde avem casa şi restul familiei."
După 10 ani, ea și familia sunt tot în Polonia, iar experienţa le-a deschis apetitul pentru alte aventuri internaţionale.
Ea a povestit și despre cum era Polonia în urmă cu 10 ani, atunci când s-au mutat și cum este astăzi.
"Acum 10 ani erau foarte puţini străini, cel puţin asta era percepţia noastră. Foarte multe s-au schimbat între timp. Infrastructura Poloniei s-a dezvoltat enorm - există autostrăzi care leagă Varşovia de aproape toate colţurile ţării. A crescut vizibil numărul de străini, astfel că în parcuri şi restaurante se aud frecvent discuţii în limbi străine. Iar Varşovia se dezvoltă de la an la an", a mai spus ea, potrivit businessmagazine.ro
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.