Circa 3.000 de camioane au folosit convoaiele feroviare prin Eurotunel în primele zile ale anului 2021 şi numai două dintre ele nu au realizat corespunzător formalităţile vamale, a declarat agenţiei EFE un purtător de cuvânt al Getlink, societatea concesionară.
BNR: Ministerul Finanţelor a împrumutat 1,012 miliarde de lei de la bănci
Totuşi, traficul vehiculelor de marfă este redus în acest început de an, ca urmare a restricţiilor împotriva COVID-19 şi acumulării unor stocuri în Marea Britanie în lunile anterioare, când exista teama că tranziţia post-Brexit s-ar fi putut încheia fără un acord comercial între Bruxelles şi Londra, acord convenit în final în ajunul Crăciunului.
Compania Getlink estimează că traficul prin Eurotunel nu va avea anul acesta variaţii semnificative faţă de anul trecut, date fiind interdependenţele dintre economiile britanică şi europeană. În plus, acordul comercial încheiat între Bruxelles şi Londra scuteşte de taxe vamale tranzacţiile comerciale între UE şi Marea Britanie, deşi vor trebui îndeplinite unele proceduri vamale care până acum nu existau.
Nici în portul francez Calais - care face legătura cu portul britanic Dover - nu s-au înregistrat cozi sau incidente, dar traficul a fost mai redus luni, cu numai 21 de feriboturi programate, faţă de circa 30 într-o zi obişnuită.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.