Consiliul Concurenţei a demarat o analiză pentru a identifica posibile bariere în calea digitalizării care afectează libera concurenţă a întreprinderilor mici şi Mijlocii (ÎMM), informează autoritatea de concurenţă printr-un comunicat.
"Scopul nostru este să îmbunătăţim mediul de afaceri prin stimularea concurenţei şi, în acelaşi timp, să ne aliniem la strategiile Comisiei Europene şi ale Organizaţiei pentru Cooperare şi Dezvoltare Economică. În acest sens, vom colabora cu toţi actorii interesaţi de îmbunătăţirile generate de transformarea digitală şi care îşi doresc businessuri reziliente în faţa provocărilor", a declarat preşedintele Consiliului Concurenţei, Bogdan Chiriţoiu.
Astfel, autoritatea de concurenţă va identifica barierele care împiedică digitalizarea IMM-urilor şi, implicit, afectează creşterea competitivităţii acestora în raport cu marile companii, în contextul în care IMM-urile concentrează jumătate în valoarea adăugată a României, angajând, totodată, două treimi din forţa de muncă românească.
"La finalul analizei, Consiliul Concurenţei va emite recomandări privind eficientizarea procesului de digitalizare a IMM-urilor pentru a contribui atât la dezvoltarea afacerilor, cât şi la diminuarea riscului eliminării de pe piaţă a acelora care nu se adaptează la condiţiile digitale din prezent, având în vedere că IMM-urile din România se plasează sub media celor europene la acest capitol. De asemenea, autoritatea poate propune măsuri în vederea remedierii, atenuării şi prevenirii oricăror efecte negative asupra concurenţei şi, implicit, asupra consumatorilor, iar în cazul în care descoperă încălcări ale legii, iniţiază procedurile necesare pentru a le sancţiona", se menţionează în comunicat.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.