Potrivit analizei, peste 1,3 milioane de oameni activează, în prezent, în economia românească, în calitate de acţionari la o firmă, mai mulţi cu aproape 50.000 faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. La sfârșitul primelor zece luni ale acestui an, cele 914.415 firme aflate în activitate aveau în total 1.345.137 de acţionari. Spre comparaţie, în perioada similară din 2017, existau cu 47.428 de firme mai puţine, iar numărul acţionarilor era mai mic cu 49.596 de persoane.
Femeile în business
Studiul arată că, faţă de 2013, numărul acţionarilor a crescut cu 216.247, un semn că tot mai mulţi români au decis să se implice în afaceri în aceşti ani. Dintre cei peste 1,3 milioane de oameni implicaţi în business din postura de acţionari la o societate comercială activă, cei mai mulţi sunt bărbaţi (843.386), reprezentând 62,7% din total. Numărul femeilor a crescut cu 21.806 în primele 10 luni din 2018 faţă de anul trecut şi a ajuns la 501.751 (37,3%).
Citește și Bucureștenii, campioni ai eșecului în afaceri!
"Interesant este că numărul femeilor implicate în business a crescut proporţional semnificativ în ultimii ani, mai mult decât cel al bărbaţilor. Spre comparaţie, faţă de 2013, numărul femeilor a crescut cu peste 100.000, la 408.097. Implicarea lor, ca varietate de business-uri, s-a extins foarte mult şi chiar a ajuns să domine zone precum asistenţa socială, servicii şi sănătate, cu procente între 52% şi 63%', spun analiştii.
Cei mai mulți tineri
Din punct de vedere al vârstei, cei mai mulţi acţionari au vârsta între 40-49 de ani (390.369; 29,02%), urmaţi de cei între 30 şi 39 ani (357.652; 26,59%), apoi categoria de vârstă 49-59 ani (254.199; 18,9%) şi de cei peste 60 de ani (219.867; 16,35%). Sondajele indică, pe de altă parte, că peste 54% dintre oamenii de afaceri au studii superioare, 32% au studii medii, iar 14% nu şi-au declarat nivelul educaţional.
Citește și ”Concediu nelimitat”. Metoda de lucru a unui celebru miliardar
Analiza Frames&TrainYourBrain arată că, din punct de vedere al reprezentării geografice, cei mai mulţi acţionari din business-ul românesc sunt în Bucureşti (315.979), urmaţi de cei din judeţele Cluj (76.153), Timiş (62.120), Ilfov (59.311), Constanţa (56.656), Bihor (46.113). La polul opus se află judeţele Mehedinţi (8477), Covasna (8933), Ialomiţa (9218), Tulcea (10.332).
În ceea ce priveşte vârsta acţionarilor, dincolo de situaţia din Capitală, cei mai mulţi tineri implicaţi în afaceri sunt din Cluj, Timiş şi Constanţa, acolo unde sunt şi cei mai mulţi acţionari în vârstă, de peste 60 de ani.
Ce preferă bărbații
La nivel de domenii de activitate, statistica arată că bărbaţii sunt implicaţi, în principal, în firmele de construcţii (73%), transport (72,1%), producţie (66%) şi comerţ (57,7%), în timp ce femeile sunt cel mai adesea prezente în domenii precum sănătatea şi asistenţa socială (57,3%), serviciile (52,9%), activităţile administrative (44,7%) şi cele cultural-educative (42,9%).
"Statisticile ONRC arată că cele mai interesante sectoare din acest an, judecând după numărul societăţilor noi înfiinţate în primele 10 luni din 2018, sunt în continuare comerţul şi service-urile auto (22.190 firme), agricultura, silvicultura şi pescuitul (16.137 firme), sectorul de prelucrare (12.063) şi construcţiile (10.227)", arată analiza.
Citește și Semnal de alarmă! Peste 100.000 de firme, în situație de risc
Dincolo de aceste sectoare, un potenţial semnificativ îl înregistrează afacerile din IT&C. Potrivit unui studiu KeysFin, în România activează, în prezent, peste 17.000 de firme de software, cu aproape 3.000 mai multe decât în anul de referinţă 2012. Afacerile acestora au trecut, anul trecut, de pragul de 4,9 miliarde de euro, iar în acest an se va depăşi nivelul de 5,4 miliarde de euro.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.