"Ministerul Muncii şi Solidarităţii Sociale (MMSS), în parteneriat cu Agenţia Naţională pentru Plăţi şi Inspecţie Socială (ANPIS) şi Autoritatea pentru Digitalizarea României (ADR), va dezvolta un sistem informatic integrat, care va asigura managementul optim al tuturor informaţiilor din domeniile de activitate specifice MMSS, în cadrul proiectului 'HUB de Servicii MMSS - SII MMSS', cod SMIS 130963", se menţionează în document.
Conform sursei citate, aproximativ 100 de reprezentanţi ai administraţiei publice centrale şi locale din domeniul serviciilor sociale au participat marţi, 24 mai 2022, la evenimentul de lansare a proiectului, în cadrul căruia au fost prezentate obiectivele, etapele şi modul de implementare.
Obiectivul general al proiectului vizează dezvoltarea unui sistem informatic integrat şi a unei platforme de interoperabilitate şi interconectare între minister şi instituţiile din subordinea/sub autoritatea/în coordonarea sa şi alte instituţii la nivel central şi local, în vederea optimizării fluxului de depunere a documentelor şi de soluţionare a solicitărilor venite din partea cetăţenilor şi mediului de afaceri.
Obiectivele proiectului
Obiectivele specifice ale proiectului sunt, printre altele, furnizarea de servicii electronice care să creeze: facilităţi de depunere online a cererilor de beneficii de asistenţă socială şi servicii sociale, prin intermediul unui singur punct de contact cu cetăţeanul - portalul MMSS, modulul e-Asistenţă Socială.
De asemenea, proiectul are ca scop furnizarea de servicii electronice care să creeze posibilitatea de consultare online a dosarelor de către orice cetăţean sau întreprindere, constituirea dosarelor electronice ale beneficiarilor de servicii sociale, optimizarea şi modernizarea activităţii specialiştilor, prin implementarea unui modul de management de caz, inclusiv culegerea/introducerea de date prin terminale mobile, modul care va permite, totodată, consolidarea diverselor formulare electronice şi crearea bazelor de date electronice interoperabile pentru diferitele tipuri de servicii.
"Crearea unui instrument informatic de verificări încrucişate, care să asigure mecanisme de prevenţie, de semnalare automată a suspiciunii de fraudă, şi care să furnizeze date corecte puse la dispoziţia celor care gestionează fondurile publice destinate indemnizaţiilor sociale, beneficiilor sociale, pensiilor, ajutorului de şomaj, prestării serviciilor sociale, acordării ajutoarelor etc., în domeniile de activitate specifice MMSS şi, totodată, obţinerea unor rapoarte optimizate pentru fundamentarea deciziilor şi politicilor din domeniile muncă, familie şi protecţie socială, la nivel naţional", se mai spune în comunicat.
Se are în vedere asigurarea interoperabilităţii sistemelor informatice în plan intern
Totodată, se are în vedere asigurarea interoperabilităţii sistemelor informatice în plan intern (între departamentele MMSS şi instituţiile aflate în subordinea/sub autoritatea/în coordonarea MMSS), naţional (între MMSS, instituţiile aflate în subordinea/sub autoritatea/în coordonarea MMSS şi alte instituţii centrale şi locale) şi european (cu sisteme omoloage de la nivel European, cu Registrele Europene), astfel încât să se asigure gestionarea unitară a informaţiilor cu privire la beneficiarii de drepturi de securitate socială acordate acestora din fonduri publice.
"Principalul rezultat al proiectului îl constituie implementarea sistemului informatic integrat, care va asigura managementul optim al tuturor informaţiilor din domeniile de activitate ale MMSS, corelate cu evenimentele de viaţă specifice. În acest fel, interacţiunea cetăţeanului cu ministerul, dar şi cu instituţiile din subordinea/sub autoritatea/în coordonarea MMSS, se va putea desfăşura în mediul online printr-un singur punct de contact - portalul MMSS", susţin reprezentanţii ministerului.
Proiectul este cofinanţat de Uniunea Europeană, din Fondul European de Dezvoltare Regională, prin Programul Operaţional Competitivitate 2014-2020. Valoarea totală eligibilă a proiectului este de 133.136.679,70 lei, din care 112.280.486,44 lei reprezintă valoarea cofinanţării UE.
Perioada de implementare a proiectului este 29 aprilie 2021-28 decembrie 2023.
Beneficiile implementării proiectului se vor regăsi în calitatea serviciilor electronice oferite cetăţenilor, dar şi la nivel guvernamental, instituţional şi de colaborare între instituţiile publice de la nivel central şi local, implicate în procesul de interacţiune cu cetăţenii şi mediul de afaceri.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.