Șeful LOT speră la o inevstiție de 19 miliarde de dolari. Aeroportul va fi legat de capitală printr-o linie ferată directă și autostradă pentru a putea face față unui trafic de 45 de milioane de pasageri pe an, cifră apropiată de traficul de pe Heathrow din Londra, Charles de Gaulle din Paris și Schiphol din Amsterdam, scrie Bloomberg.
”Europa Centrală are nevoie de un hub aviatic adevărat” - Rafal Milczarski
LOT speră să își tripleze traficul de pasageri și să impulsioneze serviciile pe zona Asia și cele două Americi.
Demararea construcției este planificată pentru 2021 după ce guvernul de la Varșovia va reuți explorprierile, primul zbor fiind așteptat să aibă loc în 2027.
Scepticii spun că banii ar trebui să fie cheltuiți de fapt pe autostrăzi, linii de cale ferată și pentru modernizarea aeroportului actual, Chopin dar și un alt aeroport care se află la 40 km nord de Varșovia. Prima fază a aeroportului costă 35 miliarde de zloți, 10% din PIB-ul național din 2018.
CEO-ul Ryanair spune despe idee că este ”stupidă” și că va fi ”o catedrală strălucitoare în mijlocul pustietății”.
Chiar și locuitorii din zona unde ar urma să fie construit aeroportul au votat împotriva proiectului.
Marcin Swiecicki, fost primar al Varșoviei, spune că este un proiect megalomanic fără nicio analiză realistă.
Guvernul însă insistă și spune că este un proiect bun. Oficialii spun că nu are sens extinderea aeroportului Chopin deoarece acesta se află în interiorul capitalei, unde locuiesc foarte mulți oameni.
Liderii guvernului apreciază că noul aeroport va asigura un rol important pentru LOT și Polonia în economia globală.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.