Tadeusz Koscinski a declarat, citat de Financial Times, că încearcă să se asigure că polonezii care își închiriază apartamentele prin intermediul Airbnb plătesc impozite și că datele colectate oferă autorităților o perspectivă corectă asupra activității Airbnb.
„Dacă o să ne asigurăm că oricine își închiriază apartamentele își plătește cota justă de impozit, atunci și oamenii pe care îi plătesc - Airbnb face parte din lanțul valoric - ar trebui să plătească de asemenea, a spus ministrul într-un interviu la Londra. El a adăugat: „În caz contrar, aceștia denaturează piețele. Companiile cu sediul în Polonia plătesc impozite, astfel încât marjele lor sunt mai mici. Deci este o practică nedreaptă”, a spus ministrul.
Problema impozitării companiilor digitale, care au adesea sedii sau persoane juridice într-o altă țară, dar activități care trec de frontiere, a devenit un subiect din ce în ce mai controversat pe ambele părți ale Atlanticului. După ce a încercat să impună o abordare comună a UE și a eșuat anul trecut, Franța a adoptat propriul său impozit digital, stârnind nemulțumirea SUA, care a amenințat cu creșteri de tarife vamale ca represalii, pentru mărfuri precum șampania.
Citește și Berlin vrea să-și instaureze o nouă taxă europeană pe tranzacţii financiare
Polonia a avut în vedere și propria sa taxă digitală, dar după un lobby american intens guvernul lui Mateusz Morawiecki a ales să aștepte rezultatul negocierilor la OCDE, în cadrul unei abordări internaționale a impozitării digitale.
Koscinski, fost bancher și aliat apropiat al lui Morawiecki, a declarat că Polonia va continua să ia parte la discuțiile OCDE. El a adăugat că nu a favorizat ideea unei taxe unice pentru companiile digitale. "Unele companii digitale au marje de 60%, iar altele au 6%, iar dacă impunem același impozit pe cifra de afaceri, le veți răstigni, și nu vrem să crucificăm companiile", a spus el. „Aș prefera mult să stau cu Airbnb, Google și Amazon și pe toți ceilalți și să spun; „știi că trebuie să plătești impozite în Polonia, altfel nu vor fi drumuri, nici poliție, nici școli. Cât ești pregătit să plătești?”.
Și Franța vrea ca serviciile de streaming, precum Netflix și Amazon, să investească un sfert din cifra lor de afaceri realizată pe plan local în producții locale. Până acum, companiile de difuzare și cinematografele au avut tendința de a subvenționa conținutul local. Acum Franța vrea să transfere povara către firmele de streaming. Obligațiile pentru companiile de streaming de a investi în conținut local sunt în conformitate cu o directivă recentă a UE privind serviciile de media audiovizuale.
Ministrul Culturii, Franck Riester, a dezvăluit anul trecut o reformă pentru modernizarea sectorului audiovizual și a amenințat că va ajunge până la blocarea site-urilor de streaming care refuză să respecte cerințele de investiții. Cei care oferă o mare varietate de programare vor trebui să investească cel puțin 16% din veniturile lor în conținut local, iar site-urile de streaming care oferă în mare parte serii TV și filme, o categorie care include atât Netflix cât și Amazon, vor trebui să ofere cel puțin 25 la sută din veniturile lor pentru producțiile locale.
Obligațiile fac parte din efortul mai larg al Franței de a proteja ceea ce descrie „suveranitatea sa culturală în era digitală”. Netflix a realizat deja mai multe seriale originale franceze, printre care „Marsilia”, cu una dintre cele mai mari vedete locale, Gerard Depardieu, care a avut premiera în 2016. Gigantul american a depășit 6 milioane de abonați în Franța.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.