Reprezentanţii Uber Eats şi Glovo nu au răspuns solicitărilor de a comenta informaţia.
Uber Eats şi Glovo sunt aplicaţii mobile folosite pentru a comanda mâncare sau cumpărături din magazine, cu livrare la o adresă dată. Popularitatea lor a crescut în urma pandemiei.
"Monitorizăm cu atenţie practicile privind solicitările şi plângerile clienţilor. De exemplu, consumatorii se plâng de informaţiile incorecte privind preţul", a afirmat directorul UOKiK, Tomasz Chrostny.
Companiile ar putea fi amendate cu 10% din veniturile anuale, a precizat, UOKiK.
Probleme și în Olanda
Pe de altă parte, Uber a anunţat că va face apel la decizia unui tribunal olandez care a stabilit că şoferii sunt angajaţi ai companiei şi nu contractori independenţi care folosesc platforma companiei de ride-hailing. "Suntem dezamăgiţi de această decizie deoarece ştim că majoritatea covârşitoare a şoferilor vor să rămână independenţi", a afirmat directorul Uber pentru Europa de Nord, Maurits Schoenfeld.
Anterior, un tribunal olandez a decis că şoferii Uber sunt angajaţi şi nu contractori independenţi, fiind îndreptăţiţi să beneficieze de drepturi salariale extinse.
Acord în Marea Britanie
Decizia din Olanda vine după o altă victorie majoră pentru sindicate: cei peste 70.000 de şoferi Uber din Marea Britanie vor primi salariul minim şi vor beneficia de concedii plătite şi drepturi de pensie, ca parte a acordului companiei de ride-hailing, care a pierdut procesul de la Curtea Supremă de Justiţie, de a acorda drepturi angajaţilor.
Acordul din martie din Marea Britanie clasifică şoferii Uber ca lucrători îndreptăţiţi să beneficieze de mai puţine drepturi decât cei clasificaţi ca angajaţi, cărora le sunt garantate concediul de boală şi cel parental. Până acum, şoferii Uber erau consideraţi drept liber profesionişti, ceea ce înseamnă că în faţa legii beneficiază doar de o protecţie minimă. Uber are aproximativ 70.000 de şoferi în Marea Britanie, dintre care 45.000 numai în Londra, iar aceasta este una dintre cele mai importante pieţe ale companiei americane.
Tribunalul districtual din Amsterdam a fost de partea Federaţiei sindicatelor comerciale olandeze, care au argumentat că şoferii Uber sunt de fapt angajaţi ai unei companii de taxi şi ar trebui să beneficieze de aceleaşi drepturi şi aceeaşi plată ca alţi lucrători din sector.
Conform tribunalului, şoferii care transportă pasageri prin aplicaţia Uber beneficiază de contractul colectiv de muncă pentru transportul cu taxi.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.