Oficialii guvernamentali au trimis celor două companii două scrisori în care atrag atenția asupra neregulilor pe care Temu și Shein le comit în mod specific.
Așadar, având în total peste 30 milioane de utilizatori în această țară (14,9 milioane – Temu și 6 milioane – Shein), cele două platforme acopera o parte foarte mare din piața online de retail din această din Polonia. În urma unor analize interministeriale și a mai multor sesizări din partea consumatorilor și a antreprenorilor locali din domeniu, oficialii polonezi au declarat că sunt nevoiți să aplice anumite măsuri comerciale coercitive asupra celor două companii.
Guvernul polonez consideră că Temu și Shein folosesc tehnici agresive de marketing care încalcă legile de protecție a consumatorului.
În mod specific, executivul polonez a identificat următoarele nereguli comerciale pe care platforma Temu le-a practicat:
Faptul că în momentul anunțării unei reduceri, nu afișează prețul anterior acesteia, astfel încât cumpărătorul să poată face o comparație care să testifice suma redusă din preț; Mesaje cu oferte fictive; Prețuri inexacte care pot varia, impunerea unei comenzi minime disproportionate; tehnici de marketing exagerat de persuasive; lipsa informațiilor despre vânzătorul real al produsului.
În ceea ce privește mesajul transmis platformei Shein, guvernul polonez înștiințează conducerea companiei chineze că:
Nu oferă un preț de comparație din ultimele 30 zile pentru reducerile practicate, așa cum cere legea; Compania Shein este acuzată, de asemenea, de ”Greenwashing”, o practică prin care este indusă în eroare implicarea companiei în practicile de protecție a mediului. De asemenea, conform guvernului polonez, Shein folosește anumite cupoane care nu au o utilitate reală, conform scrisorii transmise de oficailii polonezi.
ANPC a pornit o investigație
Totodată, Shein și Temu sunt vizate și de autoritățile române. Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului (ANPC) a început de curând o anchetă care vizează o serie de aspecte promovate pe aceste platforme asemănătoare cu cele denunțate de Polonia.
"Acţiunea se concentrează asupra posibilelor practici comerciale incorecte ale comercianţilor, în relaţia cu consumatorii, susceptibile să deformeze, în mod esenţial, comportamentul economic al acestora, respectiv potenţiale încălcări ale legislaţiei orizontale privind siguranţa produselor şi protecţia consumatorilor (reduceri neautentice) şi practici agresive - interfeţe manipulatoare (dark patterns), vânzare sub presiune (pressure - selling), recompensarea implicării unei persoane cu un produs sau serviciu cu un premiu (gamification), dar şi alte aspecte (de exemplu, legate de siguranţa produselor)" se arată în comunicatul ANPC.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.