"Acest proiect finanţat de UE va îmbunătăţi în mod clar calitatea vieţii în regiune, graţie unor deplasări rutiere mai scurte şi mai sigure. Prin facilitarea legăturilor cu Republica Moldova şi Ucraina, acest proiect de coeziune va contribui de asemenea la intensificarea relaţiilor dintre UE şi ţările vecine", a declarat comisarul european pentru vecinătate şi negocieri privind extinderea, Johannes Hahn.
Proiectul face parte din reţeaua transeuropeană de transport şi va îmbunătăţi legăturile între nordul României, oraşul Tulcea, Delta Dunării şi portul Constanţa din sudul ţării. În prezent, legătura dintre cele două zone nu se poate face decât pe la podul Giurgeni - Vadu Oii (88 kilometri sud de Brăila) sau cu feribotul de la Brăila şi Galaţi. În mod frecvent, traversarea Dunării cu feribotul este oprită în timpul iernii şi primăverii din cauza gheţii, a ceţii sau a furtunilor.
Citește și Podul de la Grădiştea se va reface. Cât costă lucrările
Noul pod va oferi o alternativă mai rapidă, durata unei călătorii fiind redusă cu aproximativ 50 de minute. Proiectul ar urma să se finalizeze până la sfârşitul anului 2023.
Premierul Viorica Dăncilă a declarat, vineri, că prin Programul Operaţional Infrastructura Mare (POIM) au fost alocate fonduri europene pentru podul de la Brăila - Tulcea şi pentru reţeaua de ape uzate Cluj - Sălaj. Informaţia a fost confirmată sâmbătă şi de ministrul Fondurilor Europene, Roxana Mînzatu.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.