Este vorba despre 7 kilometri de drum din totalul de 23, care vor face legătura cu podul de la Brăila şi pentru care autorizaţia de construire a fost emisă la începutul lunii martie.
Din imaginile postate în mediul online se vede cum terenul viitorului drum de legătură cu podul este nivelat, în perioada următoare fiind prevăzute procedurile pentru asfaltarea lui.
"Începe ridicarea platformei de lucru la Podul suspendat de la Brăila.Este un pas important pentru proiect - cu ajutorul acestei platforme sau ”catwalk”, în termeni tehnici, se vor trage cele două cabluri de oțel peste pod, care vor susține tablierul. Ridicarea totală a platformei de lucru se finalizează în 2 luni și jumătate, dar lansarea efectivă a cablurilor merge în paralel cu acest proces și începe la vară.'", a scris, pe pagina sa de Facebook, și Ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Cătălin Drulă.
Licitaţia pentru realizarea Podul suspendat peste Dunăre, cea mai mare lucrare de infrastructură din România din ultimii 30 de ani, a fost câştigată, în ianuarie 2018, de asocierea a două firme - una din Italia şi cealaltă din Japonia, iar contractul prevede ca lucrarea să se finalizeze în 2023, în condiţiile în care 18 luni sunt alocate pentru proiectare, iar 36 de luni pentru execuţie, relatează Agerpres.
Citește și: Măsurătorile câmpurilor electromagnetice emise de antene pot fi verificate online
Pentru acest obiectiv au fost alocate fonduri nerambursabile în valoare de aproximativ 363 de milioane de euro, din Fondul European de Dezvoltare Regională, bani care vor fi folosiţi atât pentru construirea podului, cât şi pentru realizarea unei reţele de drumuri de 23 kilometri, care vor face legătura cu podul.
Podul suspendat peste Dunăre va avea o lungime de 1.974 de metri, dintre care 1.120 de metri reprezintă deschiderea centrală, la care se adaugă două deschideri laterale de 489 de metri pe malul dinspre Brăila şi 364 de metri pe malul dinspre Tulcea. La momentul finalizării, va fi al treilea pod din Europa din punct de vedere al deschiderii centrale şi al lungimii.
Lăţimea totală va fi 31 de metri şi va cuprinde patru benzi de circulaţie a câte 3,50 metri lăţime fiecare, patru benzi de încadrare a câte 0,5 metri lăţime fiecare, două acostamente de 1,50 metri lăţime şi o zonă mediană cu lăţimea de 3 metri. La acestea se adaugă, de o parte şi de alta, două benzi adiţionale pentru trafic pietonal, biciclete şi întreţinere, trotuarele urmând să aibă 2,80 metri fiecare.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.