”Nu prea mai sunt multe de făcut în județul Tulcea, dar există multe de făcut în orașul Tulcea, pentru că există un decalaj al investițiilor făcute de-a lungul timpului. Când ne raportăm la investițiile efectuate, la nivelul județului sunt multe, dar în orașul Turcea suntem abia la început și mă refer aici la investițiile majore, care să schimbe, practic, fața localității. Iar aici avem de lucru”, a declarat Horia Teodorescu la DC News TV.
Nu există om care să nu rămână impresionat
Potrivit spuselor sale, ”bătălia noastră, în momentul de față, este pentru a finaliza investițiile pe care le avem în derulare, lăsând în plan secund investițiile noi. Încercăm să dăm județului fața pe care o merită. Ieri, a fost prima dată când s-a trecut podul de pe un mal pe celălalt, pe jos de această dată. Nu cred că există om în țara asta care să nu rămână impresionat și chiar aș dori ca, atunci când se va deschide, foarte mulți oameni să aibă acces, chiar pe lateralele podului, pentru a vedea. Doar acolo îți dai seama de dimensiune”, a spus președintele CJ Tulcea.
”După cum vedeți noi am început mult mai repede decât investițiile mare ale Ministerului Transporturilor, și aici mă refer la drumul expres, care și el reprezintă închiderea unui complex de investiții, care au fost promovate de noi, cei de la Tulcea și care au avut girul Băncii Mondiale și al Comisiei Europene. Discutăm de un Masterplan pe conectivitate, cu toate componentele din această strategie. Încercăm să dăm județului fața care o merită”, a spus invitatul jurnalistului Val Vîlcu.
O muncă de cinci ani de zile
”În concluzie, vreau să vă spun că, poate uneori și criticate de necunoscători, pentru că nu vreau să cred că ar fi vorba de rea voință, dar acest pilon de dezvoltare a județului Tulcea, a Dobrogei, a fost făcut pe câteva componente, vezi dezvoltarea aeroportului din Tulcea, pentru care am semnat, acum două săptămâni, ultimul contract de modernizare a terminalului, avem podul, în privința căruia toată lumea dorește ca în decembrie să fie traversat de primele mașini. Sunt mici detalii care trebuie reglate. Mai sunt și alte proiecte în afara celor deja menționate, precum centura orașului Isaccea, centura orașului Măcin. Adică o întreagă paletă pe ceea ce înseamnă conectivitate. Și vreau să închei spunând: haideți să vedem ce s-a întâmplat după ce s-a ridicat podul de peste Dunăre a lui Anghel Saligny, ce s-a întâmplat cu Constanța, care a fost explozia economică și dezvoltarea extraordinară a acestui oraș. Și cred că același lucru se va întâmpla și cu județul Tulcea, județul Brăila, Galați, județul Constanța și așa mai departe.
În acest areal, podul de care se leagă toate celelalte conexiuni este de departe perla coroanei, pentru că oferă alte facilități, alți timpi pe care îi ai la dispoziție pentru a veni din Polonia până în Constanța sau din orice altă parte a Europei. La Tulcea s-au întâmplat lucruri mari, mă bucur că noi am stat în spatele acestor lucruri și să nu se uite că finanțarea de 350 milioane de euro este luată din proiectul integrat al Dunării. Mai mult de trei sferturi din bani sunt luați din această alocare dată județului Tulcea. A fost o muncă extraordinară de cinci ani de zile ca să ajungem, astăzi, să trecem peste pod, să trecem de la Brăila, la Galați la picior, ceea ce nu s-a întâmplat niciodată”, a precizat Horia Teodorescu. „Dacă acum zece-15 ani nimeni nu credea în această investiție, iată că ea a căpătat formă finală, iar podul de peste Dunăre va duce la o dezvoltare a zonei, a Dobrogei, pot spune chiar a României”, a concluzionat el.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.