Haosul începuse, de fapt, încă dinainte de preluare, după ce anunțase că vrea să cumpere compania după care s-a răzgândit, dupăcare iar s-a răzgândit.
Repercusiunile declarațiilor impulsive și haotice ale lui Musk au început să se resimtă în funcționarea Twitter una din consecințe fiind plecare unor mari companii de pe platforma socială. Printre cei care vor să plece se numără și guverne ale unor țări, precum Germania.
În disperare de cauză, pentru că pierderile pe care compania le înregistrează sunt masive, Musk vrea să introducă și o taxă pentru blue check, adică pentru conturile verificate, un lucru care a revoltat o serie de scriitori, actori sau artiști.
Unii dintre critici ale acestei măsuri impune cu forța și-au amintit de faptul că în urmă cu mai mulți ani, Bill Gates voia să impună o taxă pe e-mail-ur, ceva de evindet că nu s-a putut materializa.
Mai multe agenții de publicitate celebre de pe Twitter monitorizează atent acum modificările aduse serviciului de Elon Musk, urmărind și cântărind dacă să rămână pe platformă, chiar dacă United Airlines Holdings Inc. s-a alăturat unui val de dezertări.
Microsoft Corp., Verizon Communications Inc. și Charter Communications Inc. se numără printre companiile care adoptă o abordare de așteptare și nu au luat o decizie cu privire la publicitatea lor pe Twitter, potrivit unor surse citate de Bloomberg, informații pe care companiile în cauză au refuzat să le comenteze.
United Airlines și-a suspendat publicitatea pe Twitter la începutul acestei săptămâni, a declarat vineri purtătorul de cuvânt. Un reprezentant oficial al Southwest Airlines Co. a declarat că și aceasta va continua să monitorizeze îndeaproape situațiaîn timp ce American Airlines Group Inc. și Delta Air Lines Inc. au preferat să nu comenteze.
HBO, unul dintre cei mai mari advertiseri ai Twitter, potrivit firmei de cercetare Pathmatics, își evaluează, de asemenea, cheltuielile. Un purtător de cuvânt al HBO a declarat că rețeaua "va evalua platforma sub noua sa conducere" și că încă nu a "determinat următorii pași".
Illumina Inc. care produce mașini de secvențiere a ADN-ului, a declarat că "evaluează în mod constant modul și locul în care facem publicitate - iar acest lucru include urmărirea foarte atent a ceea ce se întâmplă cu Twitter". Omnicom Group Inc. una dintre cele mai mari firme de publicitate din lume, a declarat că este "în contact strâns cu Twitter, în timp ce evaluăm impactul noii proprietăți și potențialele schimbări în strategia lor".
Companiile se află sub o presiune din ce în ce mai mare pentru a lua o decizie dacă să continue să cheltuiască pentru publicitatea pe Twitter, după ce Musk a preluat compania săptămâna trecută și a inițiat schimbări radicale, inclusiv concedierea a aproximativ jumătate din forța de muncă. Deși Musk a promis că nu va lăsa Twitter să devină o cloacă de conținut toxic, el însuși a postat și a șters un tweet care făcea legătura cu o teorie a conspirației nefondată la scurt timp după încheierea tranzacției.
United se alătură Pfizer Inc., General Mills Inc. și Volkswagen AG printre mărcile care și-au întrerupt deja publicitatea pe site-ul de socializare. Musk a scris vineri pe Twitter că firma a înregistrat o "scădere masivă" a veniturilor, deoarece advertiserii s-au retras.
Agențiile de publicitate, care direcționează sume mari de cheltuieli, sunt în prezent împărțite dacă să își sfătuiască clienții să își întrerupă cheltuielile pe Twitter, potrivit unei persoane familiarizate cu această chestiune.
În cadrul unei convorbiri telefonice din această săptămână, Musk i-a asigurat pe directorii de publicitate că nu va reduce măsurile de siguranță a mărcii și chiar a planificat să le îmbunătățească, a declarat o sursă pentru Bloomberg. Dar unii cumpărători de publicitate se întreabă cum poate Musk să își îndeplinească promisiunile privind siguranța mărcii, în timp ce slăbește în același timp controalele în jurul conținutului - o mișcare care ar putea permite răspândirea ideilor radicale care generează și discursul urii.
Vineri seară, Musk a postat pe Twitter aparent reasigurări pentru agenții de publicitate neliniștiți: "Angajamentul puternic al Twitter față de moderarea conținutului rămâne absolut neschimbat", a scris el însă Musk a sfârșit prin a amenința ONG-urile care ar face lobby pe lângă mai multe companii ca să renunțe la publicitate de pe rețeaua de socializare.
Citește și: Twitter și-a închis temporar toate birourile din toată lumea
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.