Îna cest context ANAF a făcut precizări cu privire la Ordonanţa de urgenţă privind unele măsuri fiscale, precum şi pentru modificarea şi completarea Legii 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, adoptată miercuri de Guvern, menţionând că scopul este prevenirea şi combaterea evaziunii fiscale din domeniul comerţului online şi protejarea intereselor cumpărătorilor.
"Cu privire la Ordonanţa de urgenţă privind unele măsuri fiscale, precum şi pentru modificarea şi completarea Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, adoptată astăzi (miercuri, n.r.) de Guvernul României, menţionăm următoarele: prin actul normativ sunt aduse o serie de modificări şi completări Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală necesare pentru reglementarea obligaţiei de raportare de către furnizorii de servicii poştale a informaţiilor specifice referitoare la trimiterile poştale pentru care destinatarul achită expeditorului, prin intermediul reţelei poştale, contravaloarea bunului livrat. Scopul acestei modificări legislative este atât prevenirea şi combaterea evaziunii fiscale din domeniul comerţului online, cât şi protejarea intereselor cumpărătorilor", se menţionează în comunicat.
Conform sursei citate, prin această măsură se urmăreşte identificarea beneficiarilor reali care eludează taxele şi impozitele datorate, prin încasarea sub formă de rambursuri prin intermediul furnizorilor de servicii poştale, a veniturilor obţinute din tranzacţii efectuate în mediul online.
"Prin stabilirea realităţii relaţiei comerciale dintre cumpărătorul şi vânzătorul implicaţi în comerţul online, ANAF poate avea acces la confirmarea cel puţin a beneficiarului, care are interesul direct să primească factură fiscală şi să beneficieze astfel de garanţia legală şi indirect să determine plata taxelor şi impozitele aferente veniturilor încasate de vânzător din comercializarea produselor respective", se mai precizează în comunicat.
ANAF, noi reguli pentru cei care cazează turişti în apartamente/case
Respectarea prevederilor GDPR
Reprezentanţii ANAF subliniază faptul că datele colectate respectă normele constituţionale privind viaţa intimă, familială şi privată, precum şi secretul corespondenţei, fără a se referi la conţinutul coletului.
De altfel, în scopul exercitării atribuţiilor sale legale specifice de prevenire şi combatere a evaziunii fiscale, ANAF prelucrează curent date cu caracter personal cu respectarea întocmai a prevederilor Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor), cu modificările ulterioare.
"Mai mult, potrivit art. 11 din Codul de procedură fiscală, personalul ANAF este obligat să păstreze secretul asupra informaţiilor de care a luat cunoştinţă ca urmare a exercitării atribuţiilor de serviciu, iar aceste informaţii se referă inclusiv la cele obţinute din declaraţii ori documente prezentate de contribuabili/plătitori sau terţi.", se mai spune în comunicat.
Ordonanţa de urgenţă intră în vigoare odată cu publicarea în Monitorul Oficial al României, iar transmiterea datelor se va realiza ulterior adoptării ordinului preşedintelui ANAF, în care va fi prevăzut modelul declaraţiei.
Ce date va colecta ANAF
- numărul de înregistrare și data trimiterii poștale;
- date de identificare ale expeditorului;
- numele și prenumele în cazul persoanelor fizice și denumirea în cazul persoanelor juridice destinatare;
- adresele de expediție respectiv livrare;
- suma achitată.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.