Un gatekeeper în acest caz reprezintă o companie care deține monopolul în domeniul său și, ca urmare, are capacitatea de a controla accesul la anumite resurse și oportunități din piață.
În urma desemnării sale ca "gatekeeper", Booking.com are la dispoziție șase luni pentru a prezenta un raport de conformitate detaliat, a declarat Comisia Europeană, conform Reuters.
Cu toate acestea, unele norme ale legii privind piețele digitale (DMA) sunt aplicabile cu efect imediat, în special obligația de a informa Comisia cu privire la orice intenție de concentrare în sectorul digital.
În cazul în care un gatekeeper nu respectă DMA, Comisia poate impune amenzi de până la 10% din cifra de afaceri totală a companiei la nivel mondial, care pot ajunge până la 20% în cazul încălcărilor repetate. De asemenea, aceasta poate impune limite privind activitatea de preluare.
Platforma X, în atenția Comisiei Europene
De asemenea, CE a deschis o anchetă pentru a determina statutul de reglementare al rețelei de socializare X.
Comisia a declarat în martie că X, proprietatea lui Elon Musk, ByteDance, proprietarul TikTok, și Booking.com ar putea îndeplini criteriile UE care le supun unor norme stricte în materie de tehnologie ca așa-numiți gatekeepers.
În timp ce luni UE a declarat că Booking.com se încadrează în legea privind piețele digitale - în conformitate cu propria opinie a companiei -, a deschis o investigație pentru a evalua în continuare replica depusă de X, care se opune statutului de gatekeeper.
ByteDance a fost etichetată drept gatekeeper în luna iulie a anului trecut, dar TikTok a contestat acest lucru la cea de-a doua cea mai înaltă instanță din Europa.
Legea privind piețele digitale este unul dintre cele mai stricte regulamente care vizează dominația pe piață a giganților din domeniul tehnologiei, impunând obligații mai stricte de moderare a conținutului, de a permite o concurență loială și de a facilita schimbarea serviciilor pentru consumatori.
Aceasta desemnează companiile cu peste 45 de milioane de utilizatori activi lunar și cu o capitalizare bursieră de 75 de miliarde de euro drept gatekeepers, care furnizează un serviciu de platformă pentru utilizatorii de afaceri.
Google, Amazon, Apple, Meta și Microsoft au fost desemnați anul trecut drept gatekeepers.
Începând cu 7 martie, aceste companii trebuie să își facă aplicațiile de mesagerie interoperabile cu cele ale rivalilor din piață și să lase utilizatorii să decidă ce aplicații să preinstaleze pe dispozitivele lor. De asemenea, nu au voie să își favorizeze propriile servicii în detrimentul celor ale rivalilor sau să împiedice utilizatorii să elimine software-ul sau aplicațiile preinstalate.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.