CNPP precizează, de la bun început că, în vederea încasării pensiilor prin cont curent personal, pensionarii se adresează direct instituțiilor financiar-bancare, solicitând deschiderea contului.
Un astfel de cont se deschide pe numele clientului beneficiar de drepturi bănești sau a reprezentantului legal al acestuia, la solicitarea pensionarului sau, după caz, la cererea mandatarului desemnat de acesta prin procură specială, emisă conform legii.
Pasul următor: după deschiderea contului, persoana interesată trebuie să se adreseze casei teritoriale de pensii de care aparține, cu o cerere insoțită de o copie a extrasului de cont.
Se subliniază că toate aceste acte pot fi transmise, prin poștă, în original, în regim de scrisoare recomandată cu confirmare de primire.
În prezent, CNPP derulează plăți prin următoarele bănci comerciale:
ALPHA Bank;
ATE Bank;
BANCA TRANSILVANIA;
BCR;
BRD;
CEC Bank;
CREDIT EUROPE Bank;
CREDITCOOP;
EXIMBANK (fostă Banca Românească);
FIRST Bank;
GARANTI Bank;
ING;
SALT Bank (fostă IDEA Bank);
INTESA SANPAOLO Bank;
LIBRA Bank;
OTP Bank;
PATRIA Bank;
PROCREDIT Bank;
RAIFFEISEN Bank;
UNICREDIT Bank;
VISTA Bank.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.